۱۰ بهمن ۱۴۰۲، ۱۱:۱۴

ابوترابی‌فرد:

کسانی می‌توانند در جامعه «خلق قدرت» کنند که عقل و عزم داشته باشند

کسانی می‌توانند در جامعه «خلق قدرت» کنند که عقل و عزم داشته باشند

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: رهبر انقلاب روی عقل و علم و عزم تاکید دارند؛ کسانی می‌توانند در جامعه راه را برای «خلق قدرت» هموار کنند که از این سه ویژگی برخوردار باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام «سید محمدحسن ابوترابی‌فرد» عضو جامعه روحانیت مبارز امروز در گردهمایی سراسری روسای شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی، اظهار کرد: رویکرد جریان‌های سیاسی نسبت به یکدیگر، یکی از ملاک‌های وحدت است؛ البته به طور معمول نگاه‌ها معطوف به کمبودها و شکاف‌هاست که این امر، موجب کاهش انسجام‌ می‌شود.

وی افزود: در بررسی، ارزیابی و رصد دیگران که در مورد تشکل‌ها و شخصیت‌ها است، باید نقاط مثبت و وحدت‌بخش را ملاحظه کرد و در نظر گرفت زیرا این دیدگاه، موجب تحکیم پیوندها در جامعه می‌شود.

ابوترابی‌فرد گفت: رهبر انقلاب روی عقل و علم و عزم تاکید دارند؛ کسانی می‌توانند در جامعه راه را برای «خلق قدرت» هموار کنند که از این سه ویژگی برخوردار باشند؛ هر اندازه، سطح دیانت افراد بالاتر باشد، سطح آرامش و امنیت جامعه و همچنین سرمایه اجتماعی بالاتر می‌رود. امام خمینی(ره) نماد عقلانیت و دیانت بودند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: امروز به هر میزان که حوزه عقلانیت و دیانت ارتقا یابد، جامعه مخاطب ما در تصمیمات سیاسی و سطح دیانت و عقلانیت، ما را بالاتر خواهد دید و بیشتر به ما اعتماد می‌کند.

عضو جامعه روحانیت مبارز در ادامه اظهار کرد: نباید نقاط ضعف و کاستی‌های افراد و جریان‌های سیاسی را برجسته کرد؛ در اصول اندیشه اخلاق دینی، افراد وقتی به خود نگاه می‌کنند، باید نقاط منفی خودشان را ملاحظه کنند اما وقتی ویژگی‌های دیگران را می‌بینیم، باید به نقاط مثبت آنان بنگریم.

ابوترابی‌فرد افزود: با همه نقاط مثبت و برجسته‌کردن ویژگی‌های افراد، دو ویژگی نصاب عقل و دین است که اگر افراد این دو را داشته باشند، احترام آنان بیشتر می شود.

کد خبر 6008873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha