۲۱ بهمن ۱۴۰۲، ۲۰:۱۹

نماینده ولی فقیه در کردستان:

روحانیان دستاوردهای کشور را برای مردم تشریح کنند

روحانیان دستاوردهای کشور را برای مردم تشریح کنند

سقز - نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: روحانیان باید به دستاوردهای کشورمان توجه و واقعیت‌ها را برای مردم تشریح کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌ الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی عصر شنبه در نشست هم‌اندیشی با روحانیان سقز با بیان اینکه باید در گفتارها و سخنان واقعیت ها برای مردم بیان شود، اظهار کرد: روحانیان باید به دستاوردهای کشورمان توجه و واقعیت‌ها را برای مردم تشریح کنند.

وی خواستار تلاش مجدانه روحانیان برای پیگیری مطالبات شد و عنوان کرد: مرکز بزرگ اسلامی، خانه و منزلگاه روحانیان است.

در این نشست روحانیان پیرامون اهمیت انتقاد سازنده برای ارتقای فکری مسؤولان، اهمیت مسؤولیت در اسلام، نقش انتقادپذیری در سازندگی، توجه به مسؤولیت به عنوان یک تکلیف نه تشریفات، امانت‌داری و تخصص در واگذاری مسؤولیت ها، احیای اعتماد بین مردم و مسؤولان، اهمیت اشتغال جوانان، تثبیت اقتصاد، توجه به مسکن، توجه به معیشت روحانیان، تقویت مراکز علوم دینی، اهمیت رسانه برای ترویج روشنگری و احیای موقوفه «چی چی خوار» صحبت کردند.

همچنین روحانیون حاضر در این نشست از نماینده ولی فقیه در کردستان به دلیل انتصاب ماموستا احمدپور، از روحانیان اهل سنت استان کردستان به عنوان مدیر جدید مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، تقدیر کردند.

روحانیون در روشنگری جامعه نقش مهمی ایفا می‌کنند

فرماندار سقز نیز در این نشست با اشاره به نقش مهم روحانیان در اجتماع، تلاش و جایگاه این قشر را در روشنگری بسیار با اهمیت برشمرد.

جعفر توان با اشاره به در پیش بودن انتخابات ۱۱ اسفندماه از روحانیان خواست تا وظایف نمایندگان مجلس و قوه مقننه را در نشست با مردم و خطبه‌های نماز جمعه تشریح کنند.

وی همچنین به بخشی از سوالات روحانیان پاسخ داد و عنوان کرد: از تمام ظرفیت‌های شهرستان برای رفع مشکلات استفاده خواهیم نمود.

این نشست با محور دهه مبارک فجر، انتخابات و غزه محور اتحاد جهان اسلامی با حضور نماینده ولی فقیه در کردستان و جمعی از روحانیون و ماموستایان سقز برگزار شد.

کد خبر 6020316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha