محمدی مطرح کرد؛

طرح دارویار پرداخت از جیب مردم را کاهش می‌دهد

طرح دارویار پرداخت از جیب مردم را کاهش می‌دهد

رییس سازمان غذا و دارو گفت: طرح دارویار پرداخت از جیب مردم را کاهش می‌دهد و به موجب آن افراد تحت پوشش بیمه برای کودکان زیر دو سال خود می‌توانند شیر خشک را با استفاده از یارانه دریافت کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدحیدر محمدی رییس سازمان غذا و دارو در نشست خبری خود در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران گفت: بخش زیادی از نیاز داروی کشور توسط تولیدکنندگان داخلی تامین می‌شود و در مسیر تحقق این مهم، دانش بنیان‌ها فعال هستند و در تامین ارز مورد نیاز داروسازهای کشور بانک مرکزی نیز با ما به خوبی همکاری کرده است.
وی افزود: در حوزه دارو و جامعه هدف مصرف کننده، لازم است که سازمان‌های بیمه‌گر پرداخت‌های خود را به موقع انجام دهند.از آبان امسال سیاست‌های ارزی شیر خشک را در تالار اول با ارز ترجیحی اعمال کردیم و مابه التفاوت ناشی از افزایش قیمت آن را به مصرف کننده نهایی تعمیم می‌دهیم ؛ این یکی از سیاست‌های ما در طرح دارویار بود تا در اصلاح سیاست‌های ارزی افزایش نرخ دارو را از طریق بیمه پوشش دهیم.

وی افزود: اجرای طرح دارویار با کمک نظام بیمه‌ای یارانه ارزی پرداخت از جیب مردم را برای افرادی که پوشش بیمه دارند، کاهش می‌دهد؛ از تیر ماه سال گذشته تا الان این طرح را اجرا کردیم و کماکان پرداخته از جیب را ثابت نگه خواهیم داشت؛ برنامه ما این است که از طریق پرداخت مابه التفاوت ادامه اجرای این طرح را ادامه دهیم.

محمدی گفت: از مردم می‌خواهیم تا شیر خشک همچنین داروی مورد نیاز خود را از مجرای بیمه تامین کنند چرا که دریافت شیر خشک مشمول یارانه است آنهایی که فرزند زیر دو سال دارند می‌توانند از پوشش بیمه‌ای خود استفاده کنند.

رییس سازمان غذا و دارو افزود: دستورالعمل دارو رسانی درب منزل و دریافت نسخه‌های دارویی حدود یک ماه است که در وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو تدوین شده است و آن را به ذی نفعان مختلف از جمله انجمن داروسازان و صاحب نظران این عرصه ارائه کردیم تا نظر آنها را دریافت کنیم. حدود یک هفته است این دستورالعمل را به تیم حقوقی وزارت بهداشت دادیم تا نظر خود را اعلام کنند استنباط ما این است که همین روزها این دستورالعمل برای اجرا ابلاغ خواهد شد به یاری خدا مردم عزیز ما می‌توانند از برکات این طرح و دریافت دارو به صورت غیر حضوری بهره‌مند شوند.

کد خبر 6031911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha