۴ اسفند ۱۴۰۲، ۲۱:۳۵

«با مهر انتخاب کنید»

ابوالفضل نجفی

ابوالفضل نجفی

خرم‌آباد- «ابوالفضل نجفی» به پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» پیوست.

استان: لرستان

حوزه انتخابیه: دورود و ازنا

شعار انتخاباتی: مبارزه با رانت و اشرافی گری


پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای معرفی داوطلبان نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در جهت کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.

ابوالفضل نجفی یکی از داوطلبان نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است که در زیر رزومه کوتاهی از ایشان و پاسخ‌هایشان به سوالات مهر در دو بخش کشوری و استانی را می‌خوانید:

رزومه:

- ساده زیست هستم، مستأجر هستم، از هیچ‌گونه رانتی استفاده نکرده‌ام و وامدار هیچ جریان و گروه و نهادی نیستم

سوالات کشوری:

* مهم‌ترین آسیب کارکردی مجلس شورای اسلامی از نگاه شما چیست؟

رانت و لابی و عدم نظارت صحیح بر مصوبات خود و عدم نظارت بر اجرای قوانین وضع شده.

*مجلس برای تقویت نقش نظارتی و تقنینی خود باید دست به چه اقداماتی بزند؟

اول باید خود مجلس مستقل شود و هیچ‌گونه دینی به شخص یا نهادی نداشته باشد.

* نمایندگان چرا نباید اسیر تجمل گرایی شوند و برای پرهیز از این آسیب چه اقداماتی ضرورت دارد؟

چون از موقعیت خود جهت مطامع شخصی و حزبی قطعاً استفاده خواهند کرد، نماینده نباید وامدار کسی حتی شخصی باشد.

*همکاری و همراهی میان مجلس و سایر قوا و دستگاه‌ها چه تأثیری می‌تواند بر پیشرفت کشور داشته باشد؟ به نظر شما مهم‌ترین تجلی گاه این همراهی و همکاری چیست؟

همکاری تا جای که قانون توسط اشخاص مسئول در نهاد دور زده نشود، اولین وظیفه مجلس نظارت و اجرای دقیق و صحیح مصوبات است.

*مسئولیت پذیری در قبال مردم موضوعی است که نمایندگان باید همواره به آن توجه داشته باشند، اگر نمایندگان از این مهم غافل شوند، چه پیامدهای منفی ایجاد خواهد شد؟

پیامدی که اکنون در جامعه حاکم است، ناامیدی، رانت‌های گوناگون، بی ثباتی معیشت مردم، ناهماهنگی بین دستگاه‌ها و ارگان‌ها، بی اعتمادی مردم به مسؤولان و نظام.

*مردمی بودن یکی از خصیصه‌های مهم هر نماینده باید باشد. یک نماینده چگونه می‌تواند این خصیصه را تحقق بخشد بدون آنکه در ورطه عوام‌زدگی و طرح شعارهای غیر واقع‌بینانه اسیر شود؟

نماینده باید حجاب بین خود و مردم مخصوصاً جوانان را از بین ببرید، دقیقاً از نوع همان ارتباط فرماندهان بی آلایش و متواضعانه هشت سال دفاع مقدس.

*طبق قانون اساسی یک نماینده در قبال همه مردم ایران مسئولیت دارد، برای تحقق این اصل مهم و جلوگیری از بخش زدگی، باید چه مواردی مد نظر قرار گیرد؟

به علت عدم نظارت صحیح مجلس در ادوار گذشته نسبت به قوانین وضع شده، مشکلات عدیده به علت عدم اجرای قانون در گوشه کنار کشور باقی مانده اما به عقیده بنده آنچه که باید مورد توجه قرار بگیرد، قوانین و نظارت بر قوانین کلان است که بعد بشود مشکلات حوزه انتخابیه را حل و فصل کرد، مثل مهار بانک‌ها.

سوالات استانی:

* قرار گیری لرستان در جمع استان‌های اول تا سوم بیکاری کشور، لزوم کاهش نرخ بیکاری ایجاب می‌کند، لرستان برای کاهش نرخ بیکاری، دارای چه بسترها و زمینه‌هایی است؟

لرستان دارای آب و هوای بسیار مستعدی است، جهت ایجاد فعالیت کارآفرینان کشوری لرستان دارای زمین‌های بسیار مستعد جهت کشاورزی‌های با مکانیزم‌های پیشرفته و جوانان و نیروی انسانی با صفا و مورد اعتماد است.

* برای توسعه زیرساخت‌های آب، راه، برق، گاز، مدرسه و… در برخی روستاهای لرستان به ویژه شهرستان دلفان، چه تدابیر پایداری باید اتخاذ شود؟

به علت گسترده بودن شهرستان و تعداد زیاد روستاهای این شهرستان ابتدا باید مدیریت زیر مجموعه شهرستان گسترش پیدا کند.

* استان لرستان با بیش از دو هزار پروژه، یکی از رکورد داران در زمینه پروژه‌های نیمه تمام است، عمده ترین دلیل تلمبار شدن این پروژه‌ها چیست و چه باید کرد؟

عمده ترین علت این معضل بانک‌ها هستند، باید با وضع قانونی محکم و نظارت بر آن از بنگاه داری بانک‌ها جلوگیری کرد، سخت است اما شدنی است‌.

کد خبر 6033918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha