۲۲ اسفند ۱۴۰۲، ۲۰:۵۰

معاون برنامه‌ریزی فرماندار همدان عنوان کرد؛

تحقق ۱۱۳ درصدی اشتغال همدان در سال‌جاری 

تحقق ۱۱۳ درصدی اشتغال همدان در سال‌جاری 

همدان-معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار همدان از تحقق ۱۱۳ درصدی اشتغال همدان در سال‌جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله ربانی‌مهر عصر امروز در ششمین جلسه کارگروه اقتصاد، اشتغال، سرمایه‌گذاری شهرستان همدان گفت: سهمیه پیش‌بینی اشتغال شهرستان همدان در سال ۱۴۰۲ حدود ۵۵۲۱ نفر بود که بر اساس گزارش سامانه رصد اشتغال، ۶۲۵۵ نفر اشتغال‌زایی در شهر همدان با ۱۱۳ درصد تحقق پیدا کرد.

وی افزود: سه شرکت خصوصی در کنار دبیرخانه اشتغال وظیفه راستی‌آزمایی اشتغال را بر عهده دارند که ۹۹ درصد اشتغال شهرستان همدان را تأیید کردند و همه آمار اشتغال بر اساس کد ملی ثبت شده است.

ربانی‌مهر یادآور شد: پرداخت بیش از ۳,۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات توسط بانک‌ها در حوزه اشتغال، رشد ۶۰ درصدی صدور مجوزهای کسب و کار، پیگیری مشکلات واحدهای تولیدی، برگشت به کار و حضور بخش خصوصی باعث ایجاد اشتغال در شهرستان همدان شده است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار همدان تصریح کرد: مهم‌ترین مشکل امروز جامعه کمبود نیروی کار فنی و از طرفی فارغ‌التحصیل‌های بدون مهارت است و متأسفانه رشته‌های فارغ‌التحصیل دانشگاهی با نیاز روز جامعه همخوانی ندارند و همین باعث ایجاد مشکلاتی شده است که نمونه آن نیاز واحدهای تولیدی به نیروی فنی و از طرفی فارغ‌التحصیلان بدون مهارت و جویای کار در جامعه است.

وی خاطرنشان کرد: عملکرد بانک‌ها و ادارات در حوزه اشتغال و حمایت از تولید ارزیابی شده و به زودی اعلام می‌شود.

کد خبر 6053666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha