۹ فروردین ۱۴۰۳، ۲۲:۱۶

مهلت یک ماهه دیوان لاهه؛

رژیم صهیونیستی نقض حقوق مردم غزه را متوقف کند

رژیم صهیونیستی نقض حقوق مردم غزه را متوقف کند

دیوان دادگستری بین‌المللی در لاهه، رژیم صهیونیستی را ملزم به توقف نقض حقوق فلسطینیان غزه کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، دیوان دادگستری بین‌المللی در لاهه رژیم صهیونیستی را ملزم به تضمین عدم نقض حقوق فلسطینیان در غزه از سوی نظامیان خود کرد.

دیوان دادگستری بین‌المللی روز پنج شنبه حکم جدیدی اعلام کرد که به موجب آن رژیم صهیونیستی به انجام اقدامات لازم و مؤثر جهت همکاری با سازمان ملل برای کمک رسانی به غزه ملزم می‌شود.

دیوان دادگستری بین‌المللی در بیانیه‌ای اعلام کرد رژیم صهیونیستی باید ارائه خدمات اساسی و کمک‌های بشردوستانه به مردم غزه را بدون هرگونه مانعی به صورت گسترده تضمین کند.

دیوان دادگستری بین‌المللی همچنین از رژیم صهیونیستی خواست تا تضمین کند نظامیان این رژیم حقوق فلسطینیان در غزه را نقض نمی‌کنند.

دیوان بین المللی دادگستری رژیم صهیونیستی را ملزم به افزایش ظرفیت و تعداد گذرگاه‌های زمینی به غزه کرد و از این رژیم خواست این گذرگاه‌ها را تا زمانی که لازم باشد باز نگه دارد.

در حکم جدید دیوان دادگستری بین‌المللی در لاهه آمده است که رژیم صهیونیستی باید ظرف یک ماه از تاریخ صدور این حکم، گزارشی را درباره اقداماتی که در خصوص کمک رسانی به غزه اتخاذ خواهد کرده، به این دیوان ارائه کند.

کد خبر 6064464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • vali IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
      3 1
      این رژیم جنایتکار به هیچ یک از قواعد انسان دوستانه واخلاق مدارانه پای بند نیست .تنها قاعده بازی با این رژیم جنایتکار زبان زور است .۵۴۳
    • محمد امین سید رضی از قزوین IR ۰۳:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
      0 0
      رژیم جعلی صهیونیستی باید تمکین فرامین دیوان بین‌المللی دادگستری شود و جنگ را در غزه خاتمه دهد رژیم جعلی صهیونیستی بیجا و غلط کرده است به فرامین دادگاه لاهه توجه نکند والسلام نامه تمام
    • محمد AE ۰۴:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
      0 0
      پیرهای خرف دادگاه لاهه به درد خودتون میخوره یا اجدادتون
    • محمد AE ۰۴:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
      0 0
      دادگاه و فقط دادگاه الهی شماها مشتی جزغاله ی بیش نیستی
    • IR ۰۵:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
      1 0
      واقعا متاسفم برای دیوان بین المللی که منتظر گزارش جنایتکار کار انهم بعد از یک ماه هستند،۶ ماهه دارد جنایت میکند،یک ماه دیگه هم بهش فرصت بدهید،
    • IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
      1 0
      دیوان نا عدالتی دادگستری در لاهه دست نشانده و جیره خوار کشورهای آمریکا و رژیم صهیونیستی کودک کش اسرائیل است. و فقط نمایش‌های هالیودی بازی می‌کنند و هیچ عرضه ای بیشتر از این ندارند.
    • AE ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
      1 0
      با سلام رژیم صهیونیستی به هیچ قانونی پایبند نیست امیدوارم دیوان بین الملل بتواند این رژیم غاصب را که هزاران کودک وزن بیگناه را به خاک و خون کشیده را سر جای خود بنشاند.