۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۳:۲۳

سردار مومنی؛

رویکرد مردمی در ساماندهی معتادان متجاهر مورد توجه دولت است

رویکرد مردمی در ساماندهی معتادان متجاهر مورد توجه دولت است

ارومیه- دبیر کل ستاد مبارزه مواد مخدر کشور گفت:رویکرد مردمی در این زمینه و ساماندهی معتادان متجاهر مورد توجه دولت است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار اسکندر مؤمنی عصر شنبه در دومین جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی افزود: این استان در این زمینه در بین استان‌های کشور از جایگاه مطلوبی برخوردار بوده و در همه شاخص‌ها به ویژه نرخ شیوع در جمعیت عمومی از میانگین کشوری پایین‌تر است.

وی اضافه کرد: رویکرد مردمی در این زمینه و ساماندهی معتادان متجاهر مورد توجه دولت است و این افراد شهروندان ایرانی هستند و باید به این افراد کمک شود و در یک مکان امن نگهداری شوند.

وی با بیان اینکه بسیاری از جرایم عمومی با ساماندهی معتادان متجاهر کاهش می‌یابد، اظهار کرد: از نظر اجتماعی نیز ساماندهی تأثیر مهمی برجامعه دارد و از نظر احساس امنیت روانی هم مؤثر است.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با اشاره به فرهنگ غنی شهروندان آذربایجان غربی در پایبندی به قوانین ادامه داد: قرار گرفتن در شاخص‌های مطلوب در این زمینه بیانگر همکاری و تلاش همه مسؤولان در این استان است.

سردار مؤمنی گفت: تمایل به مصرف مواد مخدر نیز در این استان نصف میانگین کشوری است که همه نشان از همت مسؤولان در زمینه کار فرهنگی دارد.

وی افزود: در زمینه کشفیات مواد مخدر نیز آذربایجان غربی وضعیت افزایشی دارد که بیانگر تلاش مضاعف در این بخش است.

وی اضافه کرد: آمادگی مردم برای مبارزه و پیشگیری از مواد مخدر نیز بالاست و گرایش به مصرف نیز بسیار پایین ارزیابی شده است که جای قدردانی از شهروندان و دستگاه‌ها دارد.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: در گفت و گو با استاندار آذربایجان غربی مقرر شده تا تجهیزات کنترلی برای استان در سال جاری افزایش یابد و ۲ دستگاه آشکارساز خودرویی و کامیونی برای استان تأمین شود.

سردار مؤمنی ادامه داد: در زمینه تقویت زیرساخت‌ها نیز ۲ مقر ایست بازرسی مشخص و نوسازی و تجهیز انجام خواهد شد.

سردار مؤمنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر روز شنبه میهمان مسؤولان آذربایجان غربی بود؛ او در این سفر علاوه بر افتتاح ۲ مرکز بازتوانی معتادان ماده ۱۶ مردان و زنان در ارومیه، در جریان فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه زیرمجموعه خود قرار گرفت

کد خبر 6103668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha