۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۳۲

مدیرکل بهزیستی کرمان:

برخی ازمسئولین اعتقادی به غربالگری و پیشگیری از معلولیت‌ها ندارند

برخی ازمسئولین اعتقادی به غربالگری و پیشگیری از معلولیت‌ها ندارند

کرمان_ مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: برخی از مسئولین اعتقادی به غربالگری و پیشگیری از معلولیت‌ها ندارند و اعتقاد دارند که فلسفه وجودی بهزیستی نگهداری از افراد دارای معلولیت است.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیر کل بهزیستی استان کرمان ظهر یکشنبه در مراسم آغاز طرح پیشگیری از تنبلی چشم در سراسر استان کرمان گفت: ما در اجرای این طرح همه ساله نگرانی‌هایی در خصوص همکاری‌های بین بخشی داشته و داریم.

وی با اشاره به اینکه طرح پیشگیری از تنبلی چشم نقش غیر قابل انکاری در مدیریت ناهنجاری‌ها و اختلالات ناشی از بینایی دارد گفت: طرح پیشگیری از تنبلی چشم از سال ۱۳۷۵ اجرا شده و در پیشگیری از ناهنجاری‌هایی بینایی سلامت جامعه فوق العاده مؤثر بوده است.

علیرضا وحید زاده، افزود: بهزیستی سال‌ها بر روی فرآیند کار مسلط بود، بچه‌ها با ما ارتباط داشتند و با توجه به اینکه مهدهای کودک تحت نظارت بهزیستی بودند این طرح به خوبی اجرا می‌شد.

وی ادامه داد: از زمانی که مهدهای کودک از ما گرفته شد، کار ما سخت شده، هماهنگی‌های بین بخشی بیشتر و انرژی بسیار زیادی را از همکاران ما به فرسایش می‌کشد، لذا اگر نهادهای موازی همکاری لازم را با ما نداشته باشند طرح را عملاً با مشکل و مسئله مواجه می‌کنند.

وی افزود: رسانه‌ها در فرآیند کار دستگیری نموده و با نوشته‌ها و توصیه‌هایشان سازمان‌ها را غیر مستقیم مدیریت کرده و ملزم کنند که با هم همکاری داشته و انرژی‌هایشان را به اشتراک بگذارند تا نقاط ضعف برطرف و از موازی کاری‌ها پرهیز شود.

وحید زاده، تصریح کرد: وقتی یک سازمان ملزم به انجام کاری شده، تخصص آن را دارد و در رسالتش هم تعریف شده و درست و اصولی هم کار را انجام می‌دهد، پس چه لزومی دارد که اداره دیگری موازی با بهزیستی این کار را انجام دهد و هرچه هم تلاش می‌کنیم که انرژی‌هایمان را به اشتراک بگذاریم و همراه شویم تا کار بهتر انجام شود، زورمان نمی‌رسد.

وی افزود: بهزیستی برای اجرای بهتر و فراگیرتر این طرح با فرمانداری‌ها در ۲۵ شهرستان استان وارد مذاکره شده تا بتوان در اجرای حداکثری این طرح تلاش شود.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با بیان اینکه چون منفعت این طرح به جامعه می‌رسد و منافع فردی ندارد باید با جدیت در شوراهای اداری هم مطرح و از آن حمایت شود گفت: انتظارم این است حساسیت لازم ایجاد شود که طرح‌های غربالگری بهزیستی به خوبی اجرا شود تا دیگر شاهد رشد فزاینده معلولیت‌ها در کشور نباشیم.

وی با گلایه از برخی مسئولین اظهار داشت: برخی از مسئولین اعتقادی به غربالگری و پیشگیری از معلولیت‌ها ندارند و اعتقاد دارند که فلسفه وجودی بهزیستی نگهداری از افراد دارای معلولیت است، اما این تندروی‌ها جامعه را با چالش مواجه می‌کند.

کد خبر 6104310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha