۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۶:۵۴

با حضور خزعلی و زمانیان؛

نشست بررسی نقش نخبگان درگفتمان‌سازی جنبش تعهدبه خانواده برگزار شد

نشست بررسی نقش نخبگان درگفتمان‌سازی جنبش تعهدبه خانواده برگزار شد

نشست بررسی نقش نخبگان در گفتمان‌سازی جنبش تعهد به خانواده با حضور معاون امور زنان و خانواده رییس‌جمهور و رییس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست بررسی نقش نخبگان در گفتمان‌سازی جنبش تعهد به خانواده در مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری با حضور کارشناسان و دست‌اندرکاران موضوع خانواده برگزار شد.

«مصطفی زمانیان» رییس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری در این جلسه ضمن تأکید بر لزوم ایجاد زنجیره گفتمانی برای ایده جنبش تعهد به خانواده، گفت: پیرو فراخوان ریاست محترم جمهور در بسط گفتمانی این ایده، ضروری است که نخبگان و صاحب‌نظران در این‌باره دست به ارایه راهکار زده و دیدگاه‌های خود را مطرح کنند.

زمانیان افزود: میدان نبرد مقاومت در غزه نشان داد که در کنار موشک، خانواده چقدر می‌تواند قدرتمند باشد و پیام مقاومت را به دنیا صادر کند؛ صحنه‌هایی که زنان و دختران غزه خلق کردند الهام‌بخش بود و امیدواریم که برای همه ما درس‌آموز باشد.

«انسیه خزعلی» معاون امور زنان و خانواده رییس‌جمهور هم در این نشست با بیان اینکه اولین توصیه‌های مربوط به حفظ خانواده از جانب خداوند است، گفت: اساس خانواده، اولین و زیربنایی‌ترین اصل جامعه و در واقع بنیه حفظ نسل جامعه محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: برای ارتقای فرهنگ خانواده و تحکیم آن معاونت زنان و خانواده رییس‌جمهور اقداماتی را در دستور کار خود قرار داده و بسترهایی نیز در راستای کمک به بهبود شرایط خانواده‌های نوپا ایجاد شده است.

خزعلی با بیان اینکه در غرب حرکتی برای کم‌رنگ‌کردن خانواده طبیعی شکل‌گرفته و ممکن است فاجعه به بار بیاورد، ادامه داد: ما برای‌آنکه بتوانیم جنبش تعهد به خانواده را به‌صورت جهانی مطرح کنیم، نیاز به تدوین مصادیق قابل اجرا و اقدامات مربوط به آن در داخل کشور داریم.

معاون امور زنان و خانواده رییس‌جمهور تصریح کرد: ما به دنبال آن هستیم که اولین سند مربوط به جنبش تعهد به خانواده را در سطح بین‌الملل مطرح کنیم و این سند به گونه‌ای باشد که از سوی همه ملت‌ها قابل‌ پذیرش باشد.

کد خبر 6107644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha