۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۴۲

مدیرکل نوسازی مدارس کرمانشاه:

۵۲۳ پروژه آموزشی با مشارکت خیرین در کرمانشاه ساخته شد

۵۲۳ پروژه آموزشی با مشارکت خیرین در کرمانشاه ساخته شد

کرمانشاه- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیزات مدارس استان کرمانشاه گفت: پس از زلزله آبان‌ماه ۱۳۹۶ تاکنون ۵۲۳ پروژه مدرسه سازی با مشارکت خیرین در این استان ساخته شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مرزبان نظری شامگاه پنجشنبه در بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه ساز که در تالار دانشگاه صنعتی کرمانشاه با حضور مشاور وزیر آموزش و پرورش، استاندار کرمانشاه، جمعی از مسئولین استانی و خیرین مدرسه ساز این استان برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۳۶ پروژه مدرسه سازی شامل ۴۰۰ کلاس درس در این استان در دست اجرا است.

وی با اشاره به اینکه زیربنای این تعداد پروژه ۴۹ هزار و ۶۷۵ مترمربع است، افزود: از مجموع پروژه‌های آموزشی در دست اجرا، ۱۱۰ مدرسه با مشارکت خیرین مدرسه ساز در دست ساخت است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیزات مدارس استان کرمانشاه به پروژه‌های تحویلی سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: تا پایان سال گذشته تعداد ۸۳ پروژه با ۱۸۹ کلاس درس و به زیربنای ۱۷ هزار و ۱۲۰ متر مربع به بهره‌برداری رسیده است.

به گفته نظری، همه مدارس خشتی و گِلی در این استان حذف و جایگزین مدارس ساختمانی با تجهیزات و امکانات لازم آموزشی شده است.

وی به آمار پروژه‌های تحویلی از ۱۳۹۶ تاکنون پرداخت و ادامه داد: در این بازه زمانی ۴۴۲ پروژه آموزشی، ورزشی و فرهنگی احداث، تکمیل و مقاوم سازی شده و به بهره‌برداری رسیده است.

نظری زیربنای این تعداد پروژه را ۱۶۶ هزار و ۲۴۸ متر مربع اعلام و تصریح کرد: این تعداد پروژه آموزشی احداث شده شامل یک هزار و ۶۷۸ کلاس درس است.

وی به عملکرد خیرین مدرسه ساز در کرمانشاه پس از زلزله آبان ماه ۱۳۹۶ نیز اشاره کرد و گفت: از زمان مذکور تاکنون ۵۲۳ پروژه با زیربنای ۱۶۱ هزار و ۹۵۵ متر مربع در این استان ساخته شده است.

نظری هزینه صرف شده برای احداث و مقاوم سازی این تعداد پروژه آموزشی خیر ساز را سه هزار و ۱۶۲ میلیارد ریال اعلام کرد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیزات مدارس استان کرمانشاه با تقدیر از اقدامات خیرین مدرسه ساز، گفت: پیش بینی می‌شود میزان تعهد خیرین نیک‌اندیش در جشنواره بیست و هفتم این استان یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال باشد.

وی با اشاره به اینکه ایران قوی نیازمند مدرسه قوی است که خیرین قوی را نیز در کنار خود دارد، افزود: تعداد خیرین مدرسه ساز در این استان ۴۲۶ نفر است که از این تعداد ۲۶۸ نفر آقا، ۷۶ نفر خانم و ۸۲ مورد نیز حقوقی هستند.

کد خبر 6108708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha