۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۲۵

در پی شهادت رییس جمهور و همراهانش انجام شد؛

پیام تسلیت مدیران دستگاه های اجرایی استان گیلان

پیام تسلیت مدیران دستگاه های اجرایی استان گیلان

رشت- مدیران دستگاه های اجرایی استان گیلان در پی شهادت رییس جمهور و همراهانش پیام تسلیت صادر کردند.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: «آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی» و همراهانش در حین خدمت‌رسانی و افتتاح سد در استان آذربایجان شرقی طی سانحه‌ای به شهادت رسید.

«آیت‌الله آل هاشم» امام جمعه تبریز، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه، «مالک رحمتی» استاندار آذربایجان شرقی و چند تن دیگر از همراهان از جمله سرنشینان بالگرد حامل رئیس جمهور بوده‌اند که همگی به مقام رفیع شهادت نائل شدند.

در پی شهادت رئیس جمهور و همراهانش، جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان گیلان پیام‌هایی صادر کردند که به شرح زیر است:

پیام تسلیت مدیرکل بنیاد مسکن گیلان

متن پیام بدین شرح است:

انالله و اناالیه راجعون

خادم الرضا، خادم جمهور ایران، آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران در راه خدمت به مردم به درجه رفیع شهادت رسید.

حادثه دلخراش سقوط بالگرد و شهادت ناباورانه رئیس جمهور، وزیر امور خارجه، نماینده ولی فقیه، استاندار آذربایجان شرقی و همراهانشان، مایه تأثر شدید شد.

مداومت و استقامت این سید محرومان در پیگیری و تلاش برای حل مشکلات و شهادت در راه خدمت به مردم، مثال‌زدنی و الهام‌بخش همه مسئولان و متولیان کشور بوده است.

اینجانب شهادت رئیس جمهور عزیز، محبوب و مغتنم و بزرگ مرد جهاد، ایثار، انسانیت و اخلاص را که حین انجام وظیفه به فیض شهادت نائل آمدند موجی از غم و اندوه را در پی داشت، به خانواده این عزیزان، مردم سربلند ایران و بویژه محضر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه‌ای (حفظه الله) تسلیت عرض نموده و برای شهدای از جان گذشته علو درجات الهی را مسئلت می‌نمایم.

پیام تسلیت مدیران دستگاه های اجرایی استان گیلان

آیت الله رئیسی مصداق یک مدیر خدوم، مجاهد و انقلابی بود

متن پیام تسلیت مدیرکل کمیته امداد گیلان بدین شرح می‌باشد:

انالله و انا الیه راجعون

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَیٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

خبر اندوهگین و جانگداز شهادت سید محرومان، خادم الرضا (ع)، رئیس جمهور مغتنم، محبوب و مردمی جمهوری اسلامی ایران شهید آیت الله ابراهیم رئیسی و همراهان گرانقدرشان، موجی از اندوه و غمگساری در قلب‌های صبور و انقلابی مردم سرافراز ایران عزیز و تمام آزادگان جهان پدید آورد.

شهید جمهور که در طی قریب به چهار دهه خدمت، مصداق یک مدیر خدوم، مجاهد و انقلابی بود و ویژگی‌های منحصر به فرد آن عزیز سفر کرده همچون یتیم نوازی، خدمت به محرومان، ولایتمداری و تلاش برای تحقق دولت مردمی و ساخت ایران قوی هرگز از یادها نخواهد رفت.

هر چند آرزوی همگان تداوم نعمت حضور ایشان در عرصه خدمت به مردم بود، اما چه اندوه بار حسنه و ثواب خدمت به ولی نعمتان مقدس جمهوری اسلامی ایران عزیز و ثمره نوکری خالصانه به آستان ملکوتی رئوف آل محمد (ص) را همزمان با شب میلاد آن حضرت دریافت کردند.

اینجانب این مصیبت بزرگ و همچنین شهادت سردار دیپلماسی انقلابی دکتر حسین امیر عبداللهیان، روحانی بزرگوار حضرت حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم، استاندار جهادی دکتر مالک رحمتی و سایر عزیزانی که در این سانحه به ملکوت اعلی پیوستند را محضر رهبر حکیم انقلاب، مردم آگاه و بصیر ایران عزیز و همه ملت‌های مسلمان تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند منّان متضرعانه برای آنان علو درجات مسئلت دارم.

ان شاءالله مردم ایران عزیز مقاوم‌تر از گذشته در مسیر رسیدن به قله پیشرفت و سعادت گام بر خواهند داشت و همانطور که ولی امرمان فرمودند هیچ اختلالی در کار کشور بوجود نخواهد آمد و با عنایت خاصه امام زمان (عج) و هدایت داهیانه رهبر عالیقدر با وحدت شاهد برپایی تمدن نوین اسلامی خواهیم بود.

تسلیت سرپرست دانشگاه گیلان

متن پیام به شرح زیر است:

انالله وانا الیه راجعون

شهادت رئیس جمهور مجاهد و خستگی ناپذیرمان شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی، هشتمین رئیس جمهور ایران و همراهان عزیز ایشان را خدمت صاحب الامر حضرت ولی عصر امام زمان عج، رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای و مردم انقلابی و شریف ایران اسلامی و جامعه دانشگاهی تسلیت و تعزیت عرض می‌نمایم.

امیدوارم خداوند متعال روح ملکوتی شهید آیت‌الله رئیسی و یاران شهیدش را بر خوان کرامت حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام مهمان فرماید.

تسلیت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان

بسم الله الرحمن الرحیم

مِنَ المُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

خبر شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشور و خادم ملت ایران و همچنین همراهان ایشان در پی وقوع سانحه جانسوز بالگرد، قلب‌های ملت ایران را در بهت و اندوه فرو برد. بدون شک این ضایعه فقدانی بزرگ و جبران ناپذیر است و داغی است که تسلی نمی‌یابد.

شهید آیت الله رئیسی رئیس جمهور محبوب، خدوم و مغتنم و خادم امام هشتم (ع) که قطعاً تذکره شهادتشان را از دستان مبارک امام رئوف و مهربانی در روز ولادتشان دریافت کرد؛ در راه خدمت به مردم به درجه رفیع شهادت که همانا پاداش صدیقان است، رسید.

اینجانب به نمایندگی از جامعه بزرگ فرهنگ، هنر و رسانه استان گیلان، شهادت حضرت آیت الله رئیسی «شهید جمهور» رحمه‌الله علیه وزیر امور خارجه، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، استاندار و همراهانشان را به پیشگاه حضرت بقیة‌الله ارواحنا فداه، پیشگاه مقدس حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام، محضر ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه‌ای، ملت شریف ایران و خانواده محترمشان تسلیت می‌گویم و رحمت و مغفرت الهی و علوّ درجات ایشان را از خداوند متعال مسألت می‌نمایم.

تسلیت رئیس کل دادگستری گیلان

بسم الله الرحمن الرحیم

مِنَ المُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

در سالروز میلاد مسعود حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام روح بلند خادم ملت ایران، خادم الرضا حضرت آیت الله رئیسی، رئیس جمهور مردمی و محبوب آسمانی شد.

مداومت و استقامت این سید محرومان در پیگیری و تلاش برای حل مشکلات و شهادت در راه خدمت به مردم مثال زدنی بود و بدون شک، وجود آرامش بخش حضرت آیت الله خامنه ای در این شرایط، همچون لنگرگاهی ثبات آفرین برای کشور است.

دادگستری کل استان گیلان این ضایعه دردناک را به محضر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و هم وطنان عزیز تسلیت عرض می‌نماید.

پیام تسلیت فرمانده انتظامی گیلان

فرمانده انتظامی استان با صدور پیامی شهادت آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» و جمعی از همراهان را تسلیت گفت.

در پیام سردار «عزیزاله ملکی» آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ولاتحسبن الذین قتلو فی سبیل الله امواتا بل احیا عند ربهم یرزقون

خبر حادثه سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور، وزیر امور خارجه، امام جمعه و استاندار آذربایجان شرقی و تنی چند از همراهان آنها برای همه ملت شریف، قدرشناس و متدین ایران اسلامی بسیار سخت و سنگین بود.

به محض وصول این خبر، ملت بزرگ ایران در هر گوشه و کناری دست به دعا برداشته و خاضعانه از درگاه الهی خواستار سلامتی و نجات جان سرنشینان بالگرد شدند اما متأسفانه تقدیر به گونه‌ای دیگر رقم خورده بود و رئیس جمهور محبوب کشور در آستانه میلاد حضرت رضا (ع) به مولا و مقتدای خود پیوست.

امروز هر وجدان بیداری می‌تواند در محضر عدل الهی گواهی و شهادت بدهد که رئیس جمهور محبوب و مردمی جمهوری اسلامی ایران از هیچ تلاشی برای خدمت به شهروندان و گشودن گره‌ای از مشکلات آن‌ها کوتاهی نکرد و سرانجام نیز در راه خدمت به مردم و این نظام الهی مفتخر به پوشیدن لباس زیبای شهادت شد و به همرزمان شهیدش پیوست.

اینجانب به نمایندگی از خانواده بزرگ انتظامی استان این واقعه تلخ را به محضر حضرت بقیه الله، رهبر معظم انقلاب، خانواده شهدا و مردم قدرشناس ایران تبریک و تسلیت عرض نموده و برای شهدای عزیز این سانحه علو درجات و برای بازماندگان صبر جمیل از درگاه خداوند منان خواستارم.

پیام تسلیت مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گیلان

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ *

متن پیام به شرح زیر است:

بسمه تعالی

إنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

کم شد ز جمع خسته دلان یار دیگری..*

در سال‌روز میلاد مسعود حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام روح بلند خادم ملت ایران، خادم الرضا حضرت آیت الله رئیسی، رئیس جمهور مردمی و محبوب در حین خدمت، آسمانی شد و ملت ایران به سوگ یار سفر کرده نشست.

اینجانب با قلبی آکنده از غم و با عرض تسلیت سانحه جانسوز بالگرد، عروج رئیس جمهور محبوب و خدوم، حضرت آیت الله رئیسی و همراهانش دکتر حسین امیر عبدالهیان وزیر امور خارجه، حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم امام جمعه تبریز، دکتر مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و سایر همراهان را به پیشگاه مقدس آقا امام زمان (عج)، مقام عظمی ولایت حضرت امام خامنه ای مدظله العالی و مردم شریف و ولایت مدار ایران اسلامی، از خداوند رحمان علو درجات و محشور شدن با ائمه اطهار را مسئلت دارم.

پیام تسلیت رئیس و کارکنان پارک علم و فناوری گیلان

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

«وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ»

سوره آل عمران آیه ۱۶۹

عروج ملکوتی و شهادت رئیس‌جمهور مردمی، خادم الرضا، خدمتگزار راستین و بی‌ادعا ملت شریف ایران، عالم مجاهد و نستوه حضرت آیت‌الله رئیسی و جمعی از همراهان، دل ملت شریف ایران اسلامی و آزادگان جهان را به درد آورد.

این مجاهد فی سبیل‌الله همواره یار و یاور انقلاب و رهبری و منشأ خدمات جهادی و بی‌تکلف بود و واضح است که راه روشن و عزتمند این سید جلیل‌القدر که همان خدمت به محرومان و دفاع از تمامیت جمهوری اسلامی ایران می‌باشد؛ ادامه خواهد یافت.

این مصیبت عظیم را به ساحت مقدس حضرت صاحب‌الزمان (عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف)، مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، ملت شریف ایران اسلامی به ویژه مردم ولایت‌مدار استان گیلان تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال می‌خواهیم این عبد صالح خدا و یاران و همراهانش را با اولیاء‌الله محشور گرداند.

پیام تسلیت مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان

متن پیام به شرح زیر است:

بسمه تعالی

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

روح بلند آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، خادم الرضا (ع) و خادم ملت ایران که در تمامی دوران مسیر خدمت، مجاهدانه و خستگی‌ناپذیر لحظه‌ای آرام نداشت و بر عهد صادقانه خود با خداوند متعال، مجاهدانه ایستاد؛ به ملکوت اعلی پیوست تا این سید عزیز و همراهانش، به مصداق آیه شریفه فَمِنهُم مَن قَضی نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ، به جمع یاران شهید خود ملحق شوند

مداومت و استقامت این سید محرومان در پیگیری و تلاش برای حل مشکلات و شهادت در راه خدمت به مردم، مثال‌زدنی و الهام‌بخش همه مسئولان و متولیان کشور بوده است.

اینجانب به نمایندگی از طرف جامعه بزرگ صمت گیلان به پیشگاه امام زمان (عج)، رهبر معظم انقلاب و ملت شریف و بزرگ ایران تسلیت عرض می‌کنم و صبر و شکیبایی را برای آحاد ملت مسئلت دارم و از خداوند رحمان برای شهدای والامقام این سانحه، علو درجات و محشور شدن با ائمه اطهار (ع) را مسئلت دارم.

پیام تسلیت مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان

در این پیام آمده است:

رئیس جمهور پرتلاش و خستگی ناپذیر مردم ایران که در راه اعتلا و پیشرفت کشور جز خدمت به مردم بزرگ ایران سر از پا نمی‌شناخت، بر سر عهد خود ایستاد و جان خود را فدای ملت کرد.

شهادت رئیس جمهور محبوب، خدوم و مغتنم حضرت آیت‌الله رئیسی و همراهان ایشان را به محضر امام عصر (عج)، رهبر عظیم‌الشان انقلاب اسلامی و ملت شریف ایران تسلیت عرض کرده و اعلام می‌داریم که مسیر پر افتخار خدمت با تاسی به روحیه خستگی ناپذیر آیت الله سید ابراهیم رئیسی، خادم ملت و یار وفادار رهبری ادامه خواهد داشت و ما فرزندان مردم قدرشناس گیلان در شرکت سهامی آب منطقه‌ای با استعانت از خدای متعال و همراهی مردم شریف این خطه، تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا کوچک‌ترین خللی در روند خدمت جهادی به مردم به ویژه در ایام خدمت به کشاورزان شریف این استان وارد نشود.

تسلیت رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان

در این پیام آمده است:

شهید آیت الله رئیسی رئیس جمهور مردمی به پاس خدمت جهادی و خالصانه به دور از هیاهوی سیاسی همچون شهید رجایی خود را نه فدای هوا بلکه فدای هدف کرد و رئیس‌جمهور ابدی ایران شد.

شهادت آیت‌الله دکتر سیدابراهیم رئیسی، خادم الرضا )u(، خادم جمهور، یار صدیق و یاور واقعی مقام معظم رهبری و همراهان ایشان در سانحه دلخراش سقوط بالگرد، موجب اندوه و تأثر فراوان امت انقلابی و ملت مقتدر ایران اسلامی شد؛ بی‌تردید شهادت، هنر مردان خدا است و آویختن مدال شهادت بر گردن شهدایی چون آیت‌الله رئیسی مزد سال‌ها تلاش بی‌وقفه و جهادی بود که خداوند متعال این توفیق را تنها به بندگان خالص و واقعی خود عطا می‌کند.

پیام تسلیت فرمانده سپاه قدس گیلان

در پی شهادت رئیس جمهور، وزیر خارجه و جمعی از همراهان آن در سانحه سقوط بالگرد، فرمانده سپاه قدس گیلان این ضایعه اسفناک را به دولت و ملت ایران تسلیت گفت.

متن پیام به شرح ذیل است؛

خبر شهادت شخصیت برجسته سیاسی اسلامی آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران و تعدادی از همراهان ایشان از جمله حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه، امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان شرقی بر اثر سقوط بالگرد حامل آنها در شمال غرب کشور باعث تأسف، تالم شد.

خدمات شهید خدمت آیت الله رئیسی در حیات انقلابی، سیاسی و فرهنگی ایران، منطقه و جهان، برحسب پوشیده نیست.

اینجانب مراتب تسلیت و همدردی صمیمانه خود را به حضرت امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ابراز داشته و این مصیبت را به مردم شریف ایران و خانواده محترم و بازماندگان آن مرحوم تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال برای آن عزیز مرحوم و یارانش علو درجات مسئلت می‌نماییم.

کد خبر 6112856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha