۱۱ فروردین ۱۳۸۷، ۱۶:۱۳

امروز در تهران؛

سفیر هلند به وزارت خارجه احضار شد

سفیر هلند به وزارت خارجه احضار شد

رادینک فان فولنهافن سفیر هلند در تهران توسط مدیر کل غرب اروپای وزارت امور خارجه به این وزارت خانه فراخوانده و مراتب اعتراض شدید ایران نسبت به نمایش فیلم توهین آمیز و ضد اسلامی ساخته شده در آن کشور به وی ابلاغ شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیر کل اروپای وزارت امور خارجه با محکوم کردن تلاش های موهن و سخیف نماینده وابسته به محافل صهیونیستی و طرفدار اسرائیل مجلس نمایندگان هلند ، از سفیر آن کشور خواست تا دولت و مجلس هلند ضمن احترام به مقدسات و اعتقادات مسلمانان و حفظ حقوق اقلیت 53 میلیونی مسلمانان مقیم اروپا از جمله یک میلیون مسلمان مقیم هلند، مانع از تداوم اقدامات توهین آمیز و تحریک کننده اینگونه افراد فتنه انگیز شده و روند گفتگوی بین فرهنگ ها و ادیان را تشویق نمایند.

مدیر کل اروپای وزارت امور خارجه خواستار برخورد قانونی با توهین کنندگان به مقدسات دینی شد و تدوین و تنظیم سازوکارهای حقوقی و قضایی جهت مجازات و تنبیه معترضین به ارزشها و مقدسات دینی را ضروری دانست.

وی از دولت و مجلس هلند خواست تا به محکومیت صرف اینگونه تعرضات و حرکات ناشایست بسنده ننموده و برخورد قانونی با رفتارهای غیر متمدنانه و سخیف نماینده راست افراطی مجلس آن کشور را در دستور کار خود قرار دهند.

سفیر هلند در این دیدار ضمن تشریح مواضع دولت و پارلمان هلند در محکومیت اقدام نماینده افراطی مجلس آن کشور فاصله گرفتن مقامات سیاسی، حزبی و پارلمانی هلند از مواضع و اقدامات وی و احترام ملت و دولت هلند به اسلام و قرآن را یادآور شد و افزود: مراتب اعتراض و خواسته های جمهوری اسلامی ایران را در اسرع وقت به اطلاع دولت متبوع خویش خواهد رساند.

کد خبر 658147

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha