۱۸ خرداد ۱۳۸۷، ۹:۵۹

"دیوار" طالبی در جشنواره فیلم تائورمینا رقابت می‌کند

"دیوار" طالبی در جشنواره فیلم تائورمینا رقابت می‌کند

فیلم سینمایی "دیوار" به کارگردانی محمدعلی طالبی اولین بار در دنیا در پنجاه و چهارمین دوره جشنواره فیلم تائورمینا ایتالیا در بخش ورای مدیترانه‌ای به نمایش درمی‌آید.

به گزارش خبرنگار مهر، ورایتی اعلام کرد "عشق جاودان" مایک فیگیس از بریتانیا، "باورنکردنی" مری مگاکین از بریتانیا، آمریکا و ایرلند، "کیلومتر 14" ساخته جراردو الیوارز اسپانیایی و "برگرد" اولریک ویول از دانمارک از دیگر فیلم‌های بخش ورای مدیترانه‌ای هستند.



فراهانی و صدیقیان در "دیوار"

فیلم‌های شرکت‌کننده در این بخش می‌توانند برای دریافت جایزه فیلم منتخب تماشاگران رقابت کنند. "دیوار" با بازی گلشیفته فراهانی، محمد کاسبی و مهرداد صدیقیان داستان دختر مردی موتورسوار است که پس از مرگ پدر باید برای گذران زندگی شغل او را ادامه دهد. این فیلم پارسال در بیست و ششمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد.

دبورا یانگ منتقد سابق نشریه ورایتی برای دومین سال مدیریت هنری جشنواره تائورمینا را به عهده دارد که از 15 تا 21 ژوئن (26 خرداد تا یکم تیر) در جزیره ایتالیایی سیسیل برگزار و از آن به عنوان چهارمین جشنواره معتبر ایتالیا در کنار ونیز، تورین و رم یاد می‌شود.

نسخه به تازگی ترمیم شده فیلم "پدرخوانده" به کارگردانی فرانسیس فورد کوپولا فیلم افتتاحیه جشنواره تائورمینا 54 است. دی‌وی‌دی‌های این فیلم که در سیسیل فیلمبرداری شده، اوت امسال به بازار می‌آید. هفت فیلم در بخش مسابقه اصلی جشنواره تائورمینا برای دریافت جایزه تورو طلایی رقابت می‌کنند.

از جمله فیلم‌های بخش مسابقه می‌توان به "چشم خورشید" ابراهیم البطوط از مصر و "تراکتور، عشق و راک‌اند‌رول" برانکو دیوریچ از اسلوونی اشاره کرد که هر دو اولین بار در دنیا در تائورمینا پخش می‌شوند.

امسال سینمای ترکیه مهمان افتخاری تائورمینا است و در جریان برگزاری جشنواره 10 فیلم از این کشور به نمایش درمی‌آید. ضمن اینکه فیلم سینمایی "مرز بهشت" به کارگردانی فاتح آکین فیلمساز آلمانی ترک‌تبار به عنوان فیلم اختتامیه جشنواره انتخاب شده است.

آکین در عین حال یک کلاس پیشرفته فیلمسازی درباره آثار خود برپا می‌کند. آنتونی لین منتقد بریتانیایی در یک کلاس پیشرفته دیگر درباره فیلم "فریاد" میکل‌آنجلو آنتونیونی فیلمساز فقید ایتالیایی بحث می‌کند و پل شریدر آمریکایی نیز درباره نابودی سینمای 35 میلی‌متری با ظهور سینمای دیجیتال کلاس سخنرانی خواهد کرد.

تبلیغ سیسیل به عنوان لوکیشنی برای فیلمبرداری تولیدات سینمایی و تلویزیونی و جذب خریداران و توزیع‌کننده‌های بین‌المللی به این جزیره از دیگر اهداف یانگ به عنوان مدیر هنری جشنواره فیلم تائورمینا است.

کد خبر 694889

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha