۹ تیر ۱۳۸۷، ۱۲:۳۶

هراتی نیک:

صنعت فولاد کشور بومی شد

صنعت فولاد کشور بومی شد

رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران از دستیابی ایران به دانش فولاد سازی خبرداد و گفت: هم اکنون صنعت فولاد کشور بومی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، احمدعلی هراتی نیک امروز در یک نشست مطبوعاتی گفت: در فولادسازی در بخش احیای مستقیم تکنولوژی، بومی سازی شده و واحدهای 800 هزار تنی فولاد را خودمان قادر به ساخت هستیم که اکنون نیز ظرفیت آنها را به یک میلیون تن افزایش داده ایم.

وی افزود: هم اکنون می توانیم بگوییم که دانش فولادسازی را به دست آورده ایم و امروز قادریم طراحی، ساخت، تجهیزات، اجرا و بهره برداری در یک طرح بزرگ فولادی را به تنهایی انجام دهیم.

هراتی نیک با اشاره به اینکه در بخش آلومینیوم نیز ما از دانش فنی کافی برخورداریم، اظهارداشت: در جاجرم یک واحد 30 هزار تنی را با تکیه بر توانایی داخل آغاز کرده ایم و به دنبال این هستیم که با استفاده از تجربیات این طرح، طرحهای بزرگتری را در سایر نقاط کشور اجرا کنیم.

رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در ادامه از برنامه راه اندازی 36 طرح این سازمان با سرمایه گذاری 5500 میلیارد تومان در سالجاری خبر داد و گفت: هم اکنون سه طرح به بهره برداری رسیده و 7 طرح هم آماده افتتاح رسمی است.

وی افزود: در حال حاضر 18 هزار و 879 میلیارد تومان طرحهای این سازمان درحال اجراست.

هراتی نیک همچنین از افزایش 9 درصدی تولید فولاد خام، 23 درصدی تولید آلومینیوم، 11 درصدی تولید آلومینا، 24 درصدی تولید کنسانتره و دانه بندی سنگ آهن، 15 درصدی تولید کنسانتره زغال سنگ و 10 درصدی تولید سیمان در سه ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه در سال قبل خبر داد و در عین حال گفت: تولید مس کاتد در این مدت 8 درصد کاهش یافته است، ضمن اینکه تولید محصولات فولادی رشدی نداشته است.

کد خبر 707542

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha