۲۷ مرداد ۱۳۸۸، ۱۱:۳۳

جشنواره موسیقی مقاومت با معرفی برگزیدگان پایان یافت

جشنواره موسیقی مقاومت با معرفی برگزیدگان پایان یافت

نخستین جشنواره ملی موسیقی مقاومت (با نوای کاروان) شب گذشته در تالار انتظار کرمانشاه با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار مهر، در بخش اهدا جوایز این جشنواره هیات داوران بخش اجرای زنده موسیقی محلی- مقامی که شامل هادی منتظری، هوشنگ جاوید، و بی‍ژن ارژن می شدند گروه موسیقی "کتل" به سرپرستی غلامرضا میرزاده از آذربایجان شرقی را به عنوان گروه برگزیده این بخش معرفی کردند.

 

هیات داوران همچنین به ترتیب گروه های دین محمد زنگ شاهی از گروه شهباز قلندر را به عنوان تنظیم کننده برگزیده، محمد گلدی نژاد را از گروه اوغلان بخشی به عنوان خواننده برتر، منصور طبری ا ز گروه اوغلان بخشی را به عنوان شاعر برگزیده انتخاب کردند.

 

عارف طهماسب و غلام رسول فرهادی نیا به ترتیب از گروه های آبیدر و ندای جامی برگزیدگان بخش های نوازنده برگزیده و انتخاب درست نغمه های بومی و اشعار محلی معرفی شدند.

 

در بخش اجرای زنده موسقی ایرانی- سنتی نیز با ترکیب احمدعلی راغب، مهدی شمس نیکنام و مصطفی محدثی خراسانی گروه موسیقی "امید نو تهران" را به عنوان گروه برگزیده معرفی کردند.

 

همچنین فرشاد رستمی از گروه اندیشه کرمانشاه به ترتیب در دو بخش تنظیم کننده و آهنگساز برگزیده انتخاب شد. عبدالرسول کارگشا نیز از گروه امید نو تهران تندیس خواننده برگزیده را از آ» خود کرد.

 

در دو بخش شاعر برگزیده و نوازنده برتر نیز به ترتیب عبدالرضا رضایی نیا و سعید فهیمی از گروه های گیلاوند و امید نو تهران به عنوان برترین های این جشنواره معرفی شدند.معاون فرهنگی هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در این مراسم که در تالار انتظار کرمانشاه برگزار می شد جشنواره مقاومت را نقطه پایانی فعالیت چهار ساله این وزارت خانه خواند.

 

آخرین برگ زرین وزارت ارشاد در دولت نهم

 

محمدحسین ایمانی در این مراسم همچنین افزود: خدا را شکر می کنیم که این آخرین صفحه هنر در دوران فعالیت چهار ساله وزارت ارشاد با برگ زرینی به نام جشنواره موسیقی مقاومت به پایان می رسد.

 

وی با اشاره به نقش موسیقی در دفاع مقدس افزود: موسیقیدانان ما در دوران دفاع مقدس آثاری خلق کردند که به تهیج رزمندگان و مردم انجامید؛ از این رو همواره جای خالی چنین جشنواره ای در عرصه فرهنگی کشور احساس می شد و ما در وزارت ارشاد با برنامه ریزی هایی در این زمینه گام برداشتیم که حاصل آن را در طی چند روز گذشته در کرمانشاه ملاحظه کرده اید.

 

ایمانی در با اشاره به آثار خلق شده در حوزه دفاع مقدس تصریح کرد: این آثار در حال حاضر می توانند زمینه آشنایی و ارتباط نسل جوان را با فرهنگ دفاع مقدس فراهم می کند. امیدواریم به همت عزیزانی که در برگزاری این جشنواره همکاری داشتند دوره های بعدی آرا شاهد باشیم.

 

وی کرمانشاه را به عوان میزبانی شایسته برایی میهمانان این جشنواره یاد کرد و افزود: با پیشنهاد محمد میرزمانی دبیر جشنواره مقاومت ان شاء الله دبیر خانه دائمی این جشنواره را در کرمانشاه دایر خواهیم کرد.

 

پیش از سخنرانی محمد حسین ایمان، مدیر کل اداره ارشاد استان کرمانشاه با ابراز خوشنودی از میزبانی کرمانشاه برای برگزاری جشنواره ملی موسیقی مقاومت از همکاری تمامی دست اندرکاران این جشنواره تقدیر تشکر کرد.

 

کریمی راد نماینده استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی نیز در بخش دیگر از مراسم اختتامیه با پرداختن به جایگاه استان کرمانشاه در طول 8 سال دفاع مقدس یاد و خاطره دلاوری های رزمندگان اسلام را گرامی داشت.

 

رونمایی از سمفونی انقلاب

 

در بخش دیگر این مراسم  "سوئیت سمفونی انقلاب اسلامی" اثر مجید انتظامی  وهمچنین مجموعه آثار محمدصادق آهنگری(آهنگران) نیز رونمایی شد که با حضور معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از خالق این آثار تقدیر به عمل آمد.

 

از اسفندیار قرهباغی،‌‌‌‌‌ حمید سبزواری، محمود شاهرخی، محمدصادق آهنگری، محمد گلریز، بابک بیات، احمدعلی راغب، مجید انتظامی، محمد بیگلری پور و مرحوم مجتبی میرزاده به عنوان 10 هنرمند برگزیده ای که در طول دوران دفاع مقدس آثار ارزشمندی خلق کرده بودند ضمن پخش نماهنگ هایی تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 931524

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha