۲۵ تیر ۱۴۰۰، ۱۲:۵۳

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز خبر داد؛

شناسایی ۱۰ مورد کرونای دلتا در خوزستان

شناسایی ۱۰ مورد کرونای دلتا در خوزستان

اهواز- رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز از شناسایی ۱۰ مورد کرونای دلتا در خوزستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد ابول نژادیان پیش از ظهر امروز جمعه در گفت‌وگویی رسانه‌ای تصریح کرد: با بیماریابی فعال، رهگیری موارد مشکوک به بیماری و با تأیید انستیتو پاستور تهران از میان نمونه‌های ارسالی، جواب تست قطعی ۱۰ نفر به کرونای جهش یافته دلتا در استان خوزستان محرز شد.

وی افزود: از این ۱۰ مورد سه مورد در اهواز، یک مورد مسجدسلیمان، یک مورد ایذه، یک مورد رامهرمز، یک مورد ماهشهر شناسایی شده‌اند؛ همچنین سه مورد از اتباع کشور عراق هم در آزمایشگاه مرزی شلمچه شناسایی شدند که از ورود این افراد با کشور جلوگیری شد.

ابول نژادیان با اشاره به اینکه اولین موردی که شناسایی شد از اتباع یکی از کشورهای شرقی بوده که وارد استان شده بود، بیان کرد: تمامی این هفت نفری که در استان شناسایی شده‌اند هم اکنون تحت مراقبت هستند و از تمامی اعضای خانواده و افرادی که با این بیماران در ارتباط بوده‌اند حتماً تست کرونا گرفته شده و تا مشخص شدن جواب نمونه در قرنطینه قرار گرفته‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز تأکید کرد: با توجه به اهمیت بالای موضوع و خطری که شیوع این ویروس، استان را تهدید می‌کند نیاز است که اقدامات مداخله‌ای و پیشگیرانه فوری انجام شود و محدودیت‌ها به صورت تشدید یافته اجرا شوند.

وی یادآور شد: قدرت سرایت این ویروس بیشتر از نمونه‌های قبلی بوده و ضروری است که مردم ترددهای بیرون از خانه را به شدت محدود و از شرکت در هرگونه تجمع و مراسم گروهی و خانوادگی پرهیز کنند.

کد خبر 5258994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • رضا IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
      0 0
      سلام لطفا بعنوان یک رسانه از مسوولین استان بخواهید که سختگیری بیشتری داشته باشن حداقل کلاسهای غیرضرور ورزشی و غیر ورزشی رو در این دوماه تعطیل کنن تا بتونیم از مهرماه فرزندانمون رو بفرستیم سر کلاس
    • IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
      0 0
      چرا کذب ودروغ تحویل مردم میدید