۲۱ بهمن ۱۳۸۸، ۱۴:۱۸

نجار خبر داد:

کشاورزان مرزنشین تسهیلات می گیرند

کشاورزان مرزنشین تسهیلات می گیرند

زاهدان - خبرگزاری مهر: وزیر کشور گفت: وزیر کشور با اعلام اختصاص بودجه ای به فعالیت کشاورزی در مناطق مرزی افزود: در تصمیمات جدید تسهیلاتی با هدف اسکان و اشتغال در اختیار کشاورزان قرار خواهیم داد.

به گزارش خبرنگار مهر در زاهدان، مصطفی محمد نجار در پایان جلسه شورای اداری استان سیستان و بلوچستان در جمع خبرنگاران به بازدید خود از مناطق مرزی استان اشاره کرد و با ابراز خرسندی از اقداماتی که در زمینه انسداد مرزها صورت گرفته اظهار داشت: از دیدگاه ما مقوله امنیت مرزها مثل یک ماتریس چند بعدی است که یکی از بخش های آن انسداد مرزهاست و بخش مهمتر آن اشتغال، کار و فعالیت و مبادلات مرزی مرزنشینان است که در این زمینه ها تصمیم گیریهای خوبی انجام شده تا مرزنشینان بهره بیشتری ببرند.

وی همچنین از بهره برداری 18 هزار پروژه عمرانی سراسر کشور در دهه فجر امسال خبر داد و افزود: از این تعداد 777 پروژه متعلق به استان سیستان و بلوچستان است که 240 پروژه در سطح ملی و 537 پروژه در سطح استانی است و برای اجرای این پروژه ها در این استان 400 میلیارد تومان هزینه شده است.

نجار تأسیس مرکز مدیریت بحران و حوادث استان و احداث سد سرادان را از جمله پروژه های عمرانی استان سیستان و بلوچستان عنوان کرد و گفت: نیروگاه چابهار نیز به مرحله بهره برداری رسیده که مقرر است توسط ریاست محترم جمهوری افتتاح شود .

وزیر کشور با اشاره به تصمیمات شورای توسعه شرق کشور اظهار داشت: این شورا فعالیتهای اقتصادی، مسائل فرهنگی و امنیتی استان سیستان و بلوچستان و استانهای مرزی شرق کشور را دنبال می کند و سفر ما به استان نیز به منظور افتتاح پروژه ها و پیگیری مصوبات شورای توسعه شرق کشور است که امنیت مرز نیز بخشی از آنهاست.

وی همچنین با اشاره به سی و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: هر سال مردم عزیز ما بهتر از سال قبل در روز 22 بهمن حضور پیدا می کنند زیرا ملت ما هوشیار است و همانطور که در 9 دی حضور باشکوه خود را به جهانیان نشان داد امسال نیز حضوری فراگیر خواهد داشت .

محمد نجار تأکید داشت: ملت بزرگ ایران به برکت اندیشه و آرمان بزرگ خود هرسال موفقیتهای بزرگی را به ثمر می رساند که از جمله سال گذشته موفقیت حضور در فضا و پرتاب ماهواره امید به فضا بود و امسال نیز افتتاح پروژه های لیزری و به ثمر رسیدن موفقیتهای دیگر علمی توسط اندیشمندان توانمند ما را می توان ذکر کرد.

وزیر کشور تصریح کرد: هر اندازه انقلاب به پیش می رود دشمن عصبانی تر می شود و در قالب طراحی های جدید توطئه های جدیدی علیه ملت ایران به راه می اندازد که جنگ نرم یکی از آنهاست اما ملت ما با هوشیاری توطئه های شوم دشمن را خنثی خواهد کرد.

کد خبر 1033589

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha