۶ خرداد ۱۳۸۹، ۱۷:۳۶

آیت الله اراکی :

عقلانی ترین تئوری حکومتی، تئوری ولایت فقیه است

عقلانی ترین تئوری حکومتی، تئوری ولایت فقیه است

ساری - خبرگزاری مهر: عضو پیشین مجلس خبرگان رهبری در سخنانی تاکید کرد که عقلانی ترین تئوری حکومتی جامعه اسلامی، تئوری ولایت فقیه است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محسن اراکی ظهر پنج شنبه در همایش ولایت فقیه، استمرار حرکت انبیاء در حسینیه عاشقان کربلای ساری اظهار داشت: طرح و تئوری ولایت فقیه برای دنیای فعلی یک ارمغان بزرگ اندیشه شیعی بوده و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از بزرگ ترین دستاوردهای اندیشه معاصر است.

وی خاطر نشان کرد: اندیشمندان جهان اسلام همواره با ولایت فقیه و برخورد با قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به عنوان تحول بنیادین در اندیشه های بزرگ یاد می کنند.
 
نماینده سابق مقام معظم رهبری در لندن با اشاره به اینکه بنیاد عقلی تئوری ولایت فقیه بسیار مستحکم است، تصریح کرد: ولایت مطلقه فقیه اختیار تصمیم گیری برای منافع جامعه را به عهده دارد.
 
آیت الله اراکی با بیان اینکه تئوری ولایت فقیه بر اساس مدیریت جامعه به سمت اهداف مطلوب است، یادآور شد: عقلانی ترین تئوری حکومتی جامعه، تئوری ولایت فقیه است.
 
به گفته وی، همه ادیان الهی تئوری حکومت الهی و عالم عادل را ترویج کرده و مبنای تصمیم گیریها را بر روی ولایت فقیه ترویج داده اند.
 
محمد جواد لاریجانی، دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه نیز در سخنانی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی پدیده بزرگ بوده و از آن دو محصول ماندگار نظام اجتماعی و نظام بیداری اسلامی پدیدار شده است افزود: در نظام دموکراسی لیبرال معادل ارجعیت تلقی می شود.
 
وی افزود: حکومت باید دارای سازمان بوده تا توانایی اداره نظام خود را داشته باشد بنابارین چالش مهم کارآمدی در نظام اسلامی مجهول و ناقص در جامعه اسلامی اجرایی می شود.
 
لاریجانی با بیان اینکه دلیل وجود حکومت در نظام سکولار امنیت است اظهار داشت: هر جامعه مدنی برای حفظ ساختارهای عفت عمومی قانون دارد.
 
به گفته وی، تشکیل جمهوری اسلامی ایران یک واقعیت اجتماعی و نظام مدنی با ساختارهای دینی است.
کد خبر 1090612

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha