۳۱ شهریور ۱۳۸۹، ۱۱:۳۷

در گفتگو با مهر عنوان شد:

کمیته انضباطی فدراسیون‎ها و ورزشکاران با حقوق ورزش آشنا نیستند

کمیته انضباطی فدراسیون‎ها و ورزشکاران با حقوق ورزش آشنا نیستند

دبیر کمیسیون حقوق ورزش کمیته ملی المپیک با انتقاد از برخی تصمیماتی که توسط کمیته‌های انضباطی اتخاذ می‎شود،گفت: این کمیته‎ها اشراف و آشنایی کاملی از حقوق ورزش ندارند.

کامبیز بابایی نعمتی در گفتگو با خبرنگار مهر یادآور شد: بسیاری از کمیته‎های انضباطی که در فدراسیون‌ها مشغول به کار هستند، در برخورد با پرونده‎ها تصمیمات غلط می‎گیرند. این به خاطر ناآشنایی تصمیم گیرندگان این کمیته‌ها با حقوق ورزش است.

وی با تاکید بر اینکه کمیته انضباطی دادگاه ورزش نیست و باید تصمیمات اتخاذ شده در آن جنبه تنبیهی داشته باشد نه کیفری؛ تصریح کرد: به همین دلیل است که در مجامع بین‎المللی دادگاه ورزش نداریم. مسائل حقوقی ورزش در دیوان داوری ورزش پیگیری می‎شود.

دبیرکمیسیون حقوق ورزش کمیته ملی المپیک از برگزاری دوره‎های آموزشی ویژه مدیران فدراسیون‌ها و کمیته انضباطی آنها برای آشنایی با حقوق ورزش و به کارگیری آنها در تصمیم گیری برای پرونده‎ها خبر داد و اظهارداشت: این دوره آموزشی پس از بازی‎های آسیایی برگزار می‎شود.

بابایی نعمتی ضمن اشاره به اینکه بسیاری از کشورها در زمینه حقوق ورزش دارای دانشگاه مستقل هستند، خاطرنشان کرد: این در حالی است که علاوه بر کمیته‌های انضباطی، خود ورزشکاران هم نسبت به حقوق ورزش نا آشنا هستند. به همین دلیل ممکن است در میادین بین‌المللی با مشکلاتی مواجه شوند. به خصوص در زمینه‌هایی مانند حضور محجبه و امتناع از رویارویی با ورشکاران رژیم صهیونیست.

وی گفت: حتی در مورد بازی‌های کشورهای اسلامی و بهانه‌هایی که از این بازی‌ها و مسائل مرتبط با آن گرفته شد، حقوق ورزش می‌توانست از حق ورزش کشور دفاع کند البته اگر سازمان تربیت بدنی چنین فضایی را ایجاد می‌کرد.

دبیر کمیسیون حقوق ورزش در پایان گفتگو با خبرنگار مهر تاکید کرد: در هر صورت آموزش مسائل حقوق ورزش به ورزشکاران و مدیران آنها در فدراسیون‌ها الزامی است. حداقل به خاطر اینکه حق ورزشکاران‌مان ضایع نشود و تصمیمات اتخاذ شده بیشتر به سود ورزش تمام شود نه ضرر آن.

کد خبر 1156353

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha