۱۰ دی ۱۳۸۹، ۱۲:۳۸

نمایشگاه خوشنویسی "سر عشق" در موزه رضا عباسی

نمایشگاه خوشنویسی "سر عشق" در موزه رضا عباسی

نمایشگاهی از آثار خوشنویسی "فاتح عزت پور" با عنوان سر عشق در موزه رضا عباسی بر پا شده است.

به گزارش خبرنگار مهر در این نمایشگاه که بیش از شصت اثر مذهب (تذهیب شده) با قلمهای خفی و جلی (ریز و درشت) عرضه شده است، فاتح عزت پور اشعار و مضامینی از ادبیات فارسی و کردی را انتخاب و به صورت کتابت،چلیپا و قطعه ارائه کرده است.

عزت پور(مدرس رسمی انجمن خوشنویسان ایران) از استادان خوشنویسی متولد سال 1337  شهر سنندج است که دوره های خوشنویسی را نزد استاد عباس اخوین تا مرحله فوق ممتاز ادامه داده و اینک به عنوان استاد انجمن خوشنویسان ایران به فعالیت هنری و آموزشی در این عرصه ادامه می دهد.

در این نمایشگاه او سعی کرده است توان و ظرفیت هنری خویش را در ارائه اقلام مختلف نستعلیق به معرض نمایش بگذارد و به همین سبب آثارش که متاثر از سبک اخوین(میرعماد) است از کتابت غبار تا قلم جلی خود نمایی می کند.

عزت پوردارای گواهینامه استادی از انجمن خوشنویسان و درجه یک هنری از ارشاد است و تا کنون بسیار از دیوانها و متون ادبی از جمله دیوان حافظ،رباعیات خیام،گلستان سعدی،بابا طاهر،اشعار پروین اعتصامی و... را خوشنویسی  و علاوه بر اینها جزوات آموزشی و آثاری را نیز به زبان کردی خطاطی کرده است.

نمایشگاه سرعشق( نهمین نمایشگاه انفرادی فاتح عزت پور) هر روز از ساعت 9 الی 17 تا روز 18 دی ماه در موزه رضا عباسی پذیرای علاقه مندان هنر خوشنویسی و تذهیب است.

کد خبر 1221505

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha