۱۱ دی ۱۳۸۹، ۱۵:۳۶

12 اسفندماه؛

کنگره بین المللی احمد بن اسحاق قمی در شهر سرپل ذهاب برگزار می شود

کنگره بین المللی احمد بن اسحاق قمی در شهر سرپل ذهاب برگزار می شود

کرمانشاه - خبرگزاری مهر: کنگره بین المللی بزرگداشت احمد بن اسحاق قمی 12 اسفندماه سال جاری در شهر سرپل ذهاب و در کنار حرم این شخصیت بزرگ جهان اسلام برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر در کرمانشاه، کمیته علمی کنگره بین المللی احمدبن اسحاق با حضور حجت الاسلام علی محمدی نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه و اعضا این کمیته در قم برگزار شد.

 در این جلسه حجت الاسلام محمدی با تشکر از کسانی که در زمینه برگزاری این کنگره و معرفی شخصیت احمدبن اسحاق تلاش کرده اند، گفت: این اقدام فرهنگی حرکت در راستای تحقق تدبیرهای مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه و امامزادگان به قطب فرهنگی است.

وی خاطر نشان کرد: برگزاری کنگره احمدبن اسحاق در کرمانشاه الگویی برای سایر استانها به شمار می رود.

وی ابراز امیدواری کرد:با توسعه حرم احمدبن اسحاق این بقعه مرجع و مکانی مذهبی در غرب کشور باشد.

نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: با توجه به موقعیت جغرافیایی که حرم احمدبن اسحاق دارد و اینکه در مسیر عتبات عالیات قرار دارد می توان با احداث زائر سرا محلی برای استراحت و آشنایی با شخصیت احمدبن اسحاق و ترویج معارف اسلامی به وجود آورد.

استقبال مراجع عظام تقلید از برگزاری کنگره بین المللی احمد بن اسحاق

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه نیز در این جلسه گفت: مراجع عظام تقلید از برگزاری کنگره بین المللی احمد بن اسحاق استقبال بسیاری کردند.

حجت‌الاسلام حسینی مقدم با بیان اینکه احمد بن اسحاق یکی از شخصیت‌های کم‌نظیر میان اصحاب ائمه است که چهار امام معصوم را درک کرده و امام زمان(عج) را نیز زیارت کرده است، تصریح کرد: احمد بن اسحاق وکیل تام ‌الاختیار امام حسن عسکری(ع) بین شیعیان بوده است و بنا به دستور این حضرت، مسجد امام حسن(ع) را در قم بنا کردند و متولی موقوفات قم بوده‌اند.

حجت الاسلام حسینی مقدم مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان با اشاره به اینکه در استان کرمانشاه نزدیک‌ تر از احمد بن اسحاق به ائمه معصومین (ع) شخصیتی نداریم، افزود: مراجع عظام تقلید از برگزاری این کنگره استقبال بسیاری کردند و حوزه علمیه قم نیز آمادگی همکاری خود را برای برگزاری بهتر این کنگره اعلام کرده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه بیان کرد: فراخوان ارسال مقالات به این کنگره در سه بخش شخصیت و زندگانی احمدبن اسحاق، امامت و تشیع در عصر احمدبن اسحاق و تشیع در منطقه کرمانشاهان از محورهای مهم این همایش است.

وی با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده جهت برگزاری کنگره احمدبن اسحاق، گفت: آثاری که تاکنون به دبیرخانه کنگره ارسال شده است بیش از 10 جلد کتاب می شود .

حسینی مقدم افزود: همچنین کتابهایی که مربوط به شخصیت احمدبن اسحاق است در چاپخانه در نوبت چاپ به سر می برند که در مجموع بتوانیم در هنگام برگزاری کنگره بین هشت تا 10 کتاب را به مهمانان اهدا کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: از نظر فرهنگی در استان زمینه برای برگزاری کنگره به وجود آمده و مطبوعات استانی و صدا و سیما به انعکاس اخبار مربوط به کنگره و معرفی شخصیت احمدبن اسحاق می پردازند.

کد خبر 1222371

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha