۱۲ مرداد ۱۳۹۰، ۱۴:۳۰

کتاب جدید آمارتیا سن منتشر شد

کتاب جدید آمارتیا سن منتشر شد

کتاب جدید آمارتیا سن برنده نوبل اقتصاد و استاد فلسفه دانشگاه هاروارد از سوی انتشارات اپن بوک منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آمارتیا سن در این اثر به بررسی نسبت میان صلح و خشونت و سنخ نظامهای سیاسی می‌پردازد.

توجه سن در این اثر به تحولات کنونی کشورهای شمال آفریقا و خاورمیانه است. این تحولات به ما اهمیت نوع نظام سیاسی و موضوع صلح را یادآور می‌شوند.

وی در این اثر به بررسی خشونتهای ساختار یافته و سازمان یافته از جمله جنگ، نسل کشی و تروریسم می‌پردازد. وی همچنین خشونت علیه افراد را مورد توجه قرار می‌دهد.

سن در این اثر به نقد دیدگاههای تثبیت شده مبنی بر برخورد تمدنها می‌پردازد. او در مقابل خواهان اعتماد متقابل از رهگذر مذاکرات چندجانبه در سطح جهانی است.

او مذاکرات چندجانبه را در مواقع جنگ و درگیری تجویز و تأکید بر هویتهای چندگانه و درک و پذیرش این هویتها از سوی همه می‌کند.

آمارتیا سن برنده جایزه نوبل و استاد فلسفه دانشگاه هاروارد امریکا است. آمارتیا سن اندیشمند هندی تبار در سال 1998 برنده جایزه نوبل در حوزه اقتصاد شده است. علت اعطای این جایزه کوششهای او در تبیین هرچه روشن‌تر مباحث فقر و نابرابری و قحطی بود.

اگر چه "سن" یک اقتصاددان است ولی او یکی از نظریه‌پردازان مهم اجتماعی به شمار می‌رود. نظریه انتخاب اجتماعی "سن" به عنوان مبنایی برای فیلسوفان سیاسی است.
 
"سن" علاوه بر اندیشه‌های اقتصادی سهم بسزایی در حوزه‌های فلسفه اخلاق و فلسفه سیاسی ایفا کرده است. آمارتیاسن در سال 1933 در بنگال شرقی هند، که در حال حاضر جزو خاک بنگلادش به شمار می‌رود به دنیا آمده است.

این کتاب با عنوان "صلح و جوامع دموکراتیک" از سوی اپن بوک منتشر شده است.

کد خبر 1374859

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha