۲۲ مرداد ۱۳۹۰، ۱۶:۳۹

ویکی لیکس فاش کرد:

پرداخت پول به طالبان برای محافظت از نظامیان ایتالیایی

پرداخت پول به طالبان برای محافظت از نظامیان ایتالیایی

بنا بر اعلام سایت ویکی لیکس دولت ایتالیا برای حفاظت از نظامیان خود در برابر حملات تروریستی به شبه نظامیان افغانستان پول پرداخته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از استاندارد، پایگاه ویکی لیکس اعلام کرد این پول چندین سال برای در امان ماندن نظامیان ایتالیایی از حملات طالبان به شبه نظامیان افغانستان پرداخت شده است.

بر این اساس، دولت آمریکا در زمان "جرج بوش" و از طریق "رونالد اسپوگلی" سفیر خود در رم بارها نگرانی خود را از این مسئله ابراز کرده است. هفته نامه اسپرسو در آخرین شماره خود به وجود مدارک محرمانه ای اشاره کرده که نشانگر پرداخت پول توسط دولت ایتالیا به طالبان است.

اسپوگلی در نامه ای که در اکتبر 2008 به واشنگتن ارسال کرده دلیل همراهی ایتالیا با ناتو در جنگ افغانستان را اطمینان یافتن  دولت این کشور از در امان بودن نظامیان خود از این طریق عنوان کرده است.
 
سفیر آمریکا در رم دولتهای پیشین و کنونی ایتالیا را به دست داشتن در چنین اقدامی متهم کرده و در عین حال آورده است : در گفتگویی که با "سیلویو برلوسکنی" در این مورد داشتم وی ابراز بی اطلاعی کرد.
 
طبق این گزارش، بدگمانی آمریکا به نظامیان ایتالیایی در افغانستان همچنان تا سال 2009 ادامه داشته است. اما در این سال در عملیاتی که علیه شبه نظامیان انجام شد، کشته و زخمی شدن نظامیان ایتالیایی همانند دیگر نظامیان ناتو تا حدودی به رفع این بدگمانی کمک کرده است.
کد خبر 1382425

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha