۱۳ شهریور ۱۳۹۰، ۱۳:۴۲

موشک‌های "شلمچه" به قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) ارسال شدند

موشک‌های "شلمچه" به قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) ارسال شدند

مراسم تحویل انبوه موشک‌های زمین به هوای شلمچه به قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) با حضور وزیردفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برگزار شد.

 به گزارش خبرگزاری مهر، سردار احمد وحیدی وزیردفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم تحویل انبوه موشک‌های زمین به هوای شلمچه به قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) گفت: این موشک برد متوسط، قابلیت استفاده در برد کوتاه را نیز دارد و سرعت زیاد درحدود سه ماخ، قدرت درگیری موثر با هدف، مقاوم در برابر جنگ الکترونیک دشمن، مجهزبودن به فناوری روز جهان از ویژگی‌های موشک شلمچه است.

وحیدی افزود: سلاح های ضدهوایی به علت سرعت و دقت بالا از پیچیده‌ترین سلاح‌ها به شمار می‌روند و یکی از ویژگی‌های موشک شلمچه این است که با سامانه مرصاد که آن هم ساخت داخل است، شلیک می‌شود.

وی در خصوص برد موشک شلمچه تاکید کرد: برد متوسط موشک شلمچه 40 کیلومتر است و برد این موشک در نمونه‌های بعدی افزایش می‌یابد و موشک زمین به هوای شلمچه از نمونه‌های خارجی خود پیشرفته‌تر، به روزتر و آماده‌تر است.

وزیردفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در ادامه تصریح کرد: این کار با همکاری قرارگاه پدافند هوای خاتم‌الانبیا(ص) شکل گرفته و این همکاری صمیمانه در سایر محصولات نیز ادامه خواهد داشت.

وحیدی با بیان اینکه امروز پدافند هوایی برد متوسط، حوزه مهمی از سلاح را شامل می‌شود و می‌تواند حدود 40 تا 50 درصد اهداف خود را از ارتفاع مورد هدف قرار دهد، اظهار داشت: در پدافند هوایی برد کوتاه و متوسط به طور کامل به خودکفایی رسیده‌ایم و در برنامه‌هایی هم که برای پدافند هوایی برد بلند داریم، همه قطعات پدافند هوایی را به این ترتیب پوشش خواهیم داد.
 

کد خبر 1398907

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha