۱۵ شهریور ۱۳۹۰، ۱۱:۴۰

در دیدار مقدسی-عظیمی مطرح شد/

راه اندازی زبانهای ترکی و کردی در خبرگزاری مهر

راه اندازی زبانهای ترکی و کردی در خبرگزاری مهر

تبریز - خبرگزاری مهر: مدیرعامل خبرگزاری مهر از برنامه ریزی برای راه اندازی دفاتر منطقه ای و ایجاد زبان‌های کردی و ترکی آذری در استانهای مرزی کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا مقدسی صبح سه شنبه در جلسه مشترک با مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی افزود: یکی از سیاست‌های خبرگزاری مهر، استفاده از پتانسیل‌های موجود در استانها و استفاده از قابلیت مناطق مختلف در توسعه فعالیت‌های این رسانه است.

وی با بیان اینکه خبرگزاری مهر در راستای اهداف عالی نظام و نیز توسعه فعالیتهای خبری خود، اقدام به ایجاد زبانهای جدید مورد نیاز با شرایط منطقه می کند افزود: در این راستا راه اندازی زبان‌های کردی برای پوشش دادن مناطق کردنشین عراق و نیز زبان ترکی آذری برای حوزه قفقاز برنامه ریزی می کند.

مقدسی با اشاره به اهمیت برخی از شهرهای مرزی و لزوم استفاده از پتانسیل‌های موجود و تمرکز زدایی از مرکز اظهار داشت: در این راستا، راه اندازی دفتر منطقه ای زبان کردی به مرکزیت سنندج، زبان آذری به مرکزیت تبریز و نیز دفتر منطقه ای برای پوشش اخبار افغانستان و آسیای میانه در مشهد در اولویت برنامه های خبرگزاری مهر قرار گرفته است.

مدیرعامل خبرگزاری مهر در عین حال با تاکید بر لزوم روشن شدن اهمیت موضوع برای مسئولان استانی در این مناطق گفت: برای راه اندازی چنین دفاتری لازم است حمایت و همراهی مسئولان استانی و مدیریت ارشد استان نیز صورت گیرد.

مقدسی گفت: با توجه به حساسیت استانهای مرزی، مدیران ارشد محلی باید به اهمیت توسعه و رشد رسانه ها برای مقابله با شانتاژهای فرامرزی واقف باشند چراکه رسانه های محلی و منطقه ای بازوی توانمندی برای مقابله با چالشهای مختلف و نیز ارتقای آگاهی‌های عمومی برای مسئولان خواهند بود.

وی با اشاره به تحولات ساختاری جدید در خبرگزاری مهر یادآور شد: در رویکرد جدید، تلاش می شود برای پوشش مسایل منطقه ای از پتانسیل استانهای مرزی استفاده شود و اداره کل اخبار بین الملل به مسایل کلان بین المللی و خاورمیانه پرداخت کند.

مدیرعامل خبرگزاری مهر در بخش دیگری از سخنان خود، با تاکید بر همکاری بین بخشی تمام واحدهای سازمان تبلیغات اسلامی گفت: در صورت وجود همکاری و همراهی بین واحدهای مختلفی چون سازمان تبلیغات، حوزه هنری، خبرگزاری مهر و دیگر بخشهای این مجموعه، بسیاری از نیازهای طرفیت با استفاده از امکانات موجود و تمام ظرفیت‌ها رفع خواهد شد.

وی اظهار امیدواری کرد، با مساعدت و همراهی مسئولان امر، به مانند دیگر واحدهای سازمان تبلیغات، خبرگزاری مهر نیز از ردیف بودجه ای مستقل در استانها برخوردار گردد.

رسانه؛ ابزار مقابله با جنگ نرم

در این دیدار، حجت الاسلام حمید عظیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی نیز با تاکید بر اهمیت رسانه در دنیای امروز گفت:‌ در وضعیت کنونی که دشمن از حمله فیزیکی به جنگ نرم تغییر استراتژی داده است، باید رسانه های متعهد را به عنوان ابزار اساسی تهاجم نرم تقویت و حمایت کرد.

وی گفت:‌ در دوران جنگ نرم، استراتژی استکبار تغییر یافته و امروزه ‌این امپریالیسم خبری است که به ابزار سلطه صهیونیسم جهانی بدل شده است.

عظیمی با اشاره به اهمیت و قدرت رسانه در دنیای امروز اظهار داشت: در تحولات جدید به خوبی می توان مشاهده کرد که یک خبر دروغ و یک جنجال رسانه ای به قدری قوی و تاثیرگذار است که می تواند کشوری را ساقط کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با اظهار تاسف از عدم درک اهمیت رسانه نزد برخی افراد گفت: درحالیکه استکبار و دشمنان نظام میلیاردها دلار برای بمباران رسانه ای نظام اسلامی سرمایه گذاری می کنند، متاسفانه عده ای هنوز از درک اهمیت موضوع غافل مانده اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از وضعیت مبهم بخش‌های مختلف سازمان و چگونگی همکاری‌های بین بخشی گفت: لازم است مکانیزم ویژه ای برای برخورداری خبرگزاری مهر از بودجه های استانی توسط سازمان اندیشیده شود.

عظیمی یادآور شد: اینکه بخشهایی مانند حوزه هنری و خبرگزاری مهر و ... بدنه ای مستقل هستند یا نه هنوز مشخص نیست و لازم است تمام ضوابط و قواعد در این حوزه شفاف سازی شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با تاکید بر فلسفه وجودی و اهمیت و نقش این سازمان تصریح کرد: هرگز فعالیت بخشهایی مانند حوزه هنری و خبرگزاری مهر و تبیان و ... از یکدیگر قابل تفکیک نیست و لازم است برای ارتقای همکاری‌های فی مابین، برنامه ریزی‌های شفاف‌تری صورت گیرد.

وی از اختصاص ردیف اعتباری مستقل برای خبرگزاری مهر و رفع مشکلات این رسانه استقبال کرد اما اظهار داشت: این امر باید از سوی مسئولان سازمان پیش بینی گردد.

کد خبر 1400642

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha