۲۳ آذر ۱۳۹۰، ۱۷:۵۴

اجلی:

گردشگری مجازی از اولویت‌های معاونت گردشگری زنجان است

گردشگری مجازی از اولویت‌های معاونت گردشگری زنجان است

زنجان - خبرگزاری مهر: سرپرست معاونت گردشگری اداره ‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان گفت: گردشگری مجازی از اولویت‌های معاونت گردشگری اداره‌ کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان است.

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوالفضل اجلی ‌قشلاجوقی افزود: تورهای مجازی وسیله‌ای برای شناساندن جاذبه‌های گردشگری به علاقه‌مندانی است که به هر دلیل امکان بازدید حضوری ندارند.

 اجلی‌ قشلاجوقی افزود: زنجان با برخورداری از طبیعت متنوع، آثار تاریخی و فرهنگی فراوان و موقعیت جغرافیایی مناسب متاسفانه هنوز دارای جاذبه‌های ناشناخته و کمتر شناخته‌ شده‌ برای گردشگران است.

وی ادامه داد: از مزایای طرح گردشگری مجازی می‌توان به آشنا شدن با جاذبه‌ها، ایجاد درآمد و انگیزه برای بخش‌ خصوصی، علاقه‌مند شدن بازدید‌کنندگان مجازی پس از آشنایی با توانمندی‌ها و جاذبه‌های زنجان و اشتیاق برای بازدید حضوری از جاذبه‌های گردشگری زنجان اشاره کرد.

اجلی قشلاجوقی با تاکید بر اتمام ساخت نرم‌افزار سه‌بعدی بنای رختشویخانه زنجان در آینده‌ای نه چندان دور، یادآور شد: تاکنون اقدامات در خور توجهی توسط اداره ‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان در این حوزه صورت گرفته است.

وی از هزینه هنگفت ساخت برنامه‌های سه‌بعدی اماکن تاریخی و گردشگری استان خبر داد و افزود: مجازی شدن تمامی اماکن تاریخی و گردشگری استان مستلزم اهتمام جدی مسئولان و نیز بودجه کافی است.

سرپرست معاونت گردشگری زنجان، گردشگری مجازی را تبلیغی برای اماکن موجود در استان دانست و ادامه داد: این اداره‌ کل با رویکرد اطلاع‌رسانی، تبلیغ و معرفی آثار گردشگری، اقدام به برنامه‌ریزی برای گسترش هر چه بیشتر پوشش گردشگری مجازی کرده است که امیدواریم در آینده‌ای نزدیک محقق شود.

کد خبر 1483483

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha