۲۴ اسفند ۱۳۹۰، ۱۱:۴۲

شماره نوروزی "24" با گفتگویی از مهرجویی منتشر شد

شماره نوروزی "24" با گفتگویی از مهرجویی منتشر شد

در این شماره مصاحبه‌ خواندنی با داریوش مهرجویی منتشر شده که وی در آن از حال و هوای فیلمسازی‌اش در سال‌های اخیر گفته و دلایل ساخت جدیدترین فیلمش، "نارنجی‌پوش" را توضیح داده است.

به گزارش خبرنگار مهر، شماره‌ نوروزی مجله‌24 در 196 صفحه به‌‌ همراه ضمیمه‌ا‌ی 64 صفحه‌ای منتشر شد.  تصویر روی جلد این شماره هم به مناسبت همین گفت‌وگو به عکسی از داریوش مهرجویی در پشت صحنه‌ فیلم "نارنجی‌پوش" اختصاص یافته است.

در بیست و ششمین شماره‌‌ مجله"24 " مجموعه مطالبی درباره‌ ارزیابی جشنواره‌ فیلم فجر منتشر شده که میزگرد تحلیل جشنواره با حضور مجید اسلامی، فریدون جیرانی و علیرضا رئیسیان مهم‌ترین بخش آن است. در کنار این میزگرد منتقدان و نویسندگان سینمایی با نوشتن یادداشت‌هایی تصاویر و لحظات برگزیده‌ جشنواره‌ فجر را انتخاب کرده‌اند.

معرفی بهترین و مهم‌ترین فیلم‌ها، چهره‌ها، دیالوگ‌ها، پوستر‌ها و اتفاقات سال 1390 از دیگر مطالب بخش سینمای ایران در شماره‌ نوروزی مجله 24 است. در این بخش یادداشت‌هایی هم به قلم اهالی ورزش، موسیقی، ادبیات و مطبوعات درباره رابطه‌شان با سینما در سال 1390 منتشر شده است.

صفحات سینمای دنیای این شماره از مجله 24 به مجموعه مطالبی درباره‌ی مرور سال 2011 اختصاص دارد و جدول ستاره‌های منتقدان و مرور چهره‌ها و دیالوگ‌های شاخص سال گذشته از مهم‌ترین قسمت‌های آن است. در این بخش از مجله، منتقدان فیلم‌های دیدنی و ناامیدکننده‌ سال 2011 را هم انتخاب کرده‌اند. گزارش هشتاد و چهارمین دوره‌‌ مراسم اسکار، مرور واکنش‌های منتقدان به اسکارهای اهدا شده و گزیده‌ جدیدترین نقد‌های خارجی درباره‌ی جدایی نادر از سیمین از دیگر مطالب این بخش از مجله است.

در بخش تلویزیونِ بیست و ششمین شماره‌ مجله‌ 24 علاوه‌بر مرور اتفاقات، چهره‌ها و دیالوگ‌های ماندگار برنامه‌های تلویزیونی در سال 1390، گزارشی از پشت صحنه‌ سریال‌های نوروزی منتشر شده است. گفت و گو با جعفر مدرس صادقی و شهرداد روحانی درباره‌ سر و کارشان با سینما از مهم‌ترین مطالب بخش سینما و زندگی این شماره از 24 است.

در بخش کارگاه هم علاوه‌بر قسمت جدید مجموعه مطالب آموزش رایگان نوشتن نقد فیلم برای همه، گفت و گویی با حسن حسینی درباره‌ دلبستگی‌هایش در نقد فیلم چاپ شده است. معرفی 10 موسیقی فیلم نوستالژیک و بازنگری فیلم شیرسنگی هم از مهم‌ترین مطالب بخش نوستالژی این شماره هستند.

در کنار شماره‌ نوروزی مجله‌ 24، ضمیمه‌ای‌ درباره‌ تصویر ایران و خاورمیانه در سینمای هالیوود هم منتشر شده‌است. در این ضمیمه‌ 64 صفحه‌‌ای نحوه‌ به تصویر کشیدن ایران و خاورمیانه در فیلم‌های آمریکایی بررسی شده و یادداشت‌ها، مقالات و مصاحبه‌های متعددی در آن به چاپ رسیده است.

کد خبر 1559876

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha