۸ آذر ۱۳۹۱، ۱۴:۴۱

زوددویچه تحلیل کرد؛

تشدید تحرکات جدایی طلبان آمریکایی در سایه دلسردی از اوباما

تشدید تحرکات جدایی طلبان آمریکایی در سایه دلسردی از اوباما

یک روزنامه آلمانی از افزایش تمایل ساکنان ایالتهای مختلف آمریکا برای جدایی از دولت مرکزی بعد از روی کار آمدن مجدد اوباما خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه "زوددویچه سایتونگ" در مطلبی به تمایل شدید ساکنان ایالتهای مختلف آمریکا برای جدایی از دولت مرکزی اشاره کرده و نوشت : یکی از ساکنان ایالت تگزاس در وب سایت رسمی کاخ سفید درخواست جدایی ایالت خود را از دولت مرکزی مطرح کرده است.

وی دلیل درخواست خود را این گونه عنوان کرده است که سازمانهای دولتی حق آزادی شهروندان این ایالت را محدود کرده و تگزاس از نظر اقتصادی نیز به تنهایی می تواند زنده بماند، در هر صورت یک تگزاس غیر وابسته شماره 15 اقتصادهای ملی در دنیا خواهد بود.

از زمان گذاشته شدن این درخواست در وب سایت رسمی کاخ سفید سه روز پس از روی کار آمدن مجدد اوباما  بیش از 117 هزار شهروند ساکن ایالت تگزاس این تقاضا را امضا کرده اند. زمانی که یک تقاضا برای جدایی 25 هزار امضا کننده داشته باشد باید دولت مرکزی به آن رسیدگی کند. اینکه چه زمانی و چگونه دقیقا به این تقاضاها پاسخ داده خواهد شد مشخص نیست.

این روزنامه آلمانی در ادامه نوشت : پیامد درخواستی که از تگزاس در راستای جدایی این ایالت از دولت مرکزی داده شد ، در 49 ایالت دیگر آمریکا نیز افرادی پیدا شدند که که دیگر خواهان وابسته بودن به دولت مرکزی نبوده و خواستار جدایی از آن شدند. حمایت از جدایی طلبان در ایالتهای جنوبی آمریکا که میت رامنی طرفداران بیشتری در آن داشت بالاتر است که از جمله آنها می توان به ایالتهای جورجیا، کارولینای جنوبی، لوییزیانا و تنسی اشاره کرد.

"کریستین لامرت" پروفسور آمریکایی دانشگاه آزاد برلین معتقد است که این گونه جنبشهای جدایی طلبانه احتمالا از یک گروه چریکی، نژادپرستانه و یا نئونازیسم تشکیل می شود که در بین آنها شهروندان ناامیدی که خانه های خود را از دست داده اند و بیکار شده اند وجود دارند که دولت را مسئول این وضعیت می دانند.   
 

کد خبر 1753346

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha