۳ بهمن ۱۳۹۱، ۱۰:۴۸

12 پژوهشگر، اندیشه‌های امام (ه) را در یک کتاب مرور کردند

12 پژوهشگر، اندیشه‌های امام (ه) را در یک کتاب مرور کردند

محموعه 12 مقاله از روشنفکران و پژوهشگران کشور درباره امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی در قالب کتاب «مروری بر اندیشه‌های امام خمینی (ره)» منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «مروری بر اندیشه‌های امام خمینی (ره)» مجموعه 12 مقاله از پژوهشگران کشور درباره افکار و اندیشه‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی است که از سوی انتشارات عروج وابسته به موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) منتشر شده است.

در این کتاب مقالاتی با عنوان امام خمینی (ره) و بی‌اعتباری فلسفه نوشته سید حسن اسلامی، حقوق شهروندی و مبانی آن از نظر امام خمینی (ره) نوشته نجفقلی حبیبی، جایگاه قانون و قانون مداری در نگاه و سیره امام خمینی (ره) نوشته محمدعلی خسروی، راهبرد سیاسی امام خمینی (ره) در جذب جوانان و روشنفکران نوشته عباس عبدی، امام خمینی (ره)؛ اخلاق و سیاست نوشته محمد رضا حشمتی، وحید و شرک معرفتی، با اشاره به توحید معرفتی منظومه اندیشه‌های امام خمینی (ره) اثر سید علی قادری، اصول پایه حقوق بشر در اندیشه‌های امام خمینی (ره) نوشته محمد جعفر حبیب زاده، نهادگرایی سیاسی و ساختار شهروندی در آرمان‌خواهی دینی نوشته مهدی براتعلی پور، امام خمینی (ره) و دانشگاه انسان ساز نوشته حسن احمدی فشارکی، عوامل محرک جامعه و تاریخ در نگرش امام خمینی (ره) نوشته صادق عبادی، امینت ملی از منظر امام خمینی (ره) نوشته بهروز رشیدی و انقلاب اسلامی وپست مدرنیته اثر ذکری قادری درج شده است.

در بخشی از مقدمه این کتاب می‌خوانیم: انتشار این اثر به منظور ارائه یافته‌های پژوهشگران در موضوعات مرتبط با انقلاب اسلامی و اندیشه امام خمینی (ره) انجام یافته و الزاما نمی‌بایست به عنوان دیدگاه موسسه تلقی شود. بلکه انتشار اینگونه پژوهش‌ها بستری برای بازخوانی مستمر اندیشه و سیره معمار بزرگ انقلاب اسلامی از رهگذر تضارب آراء و اندیشه‌های متنوع صاحب‌نظران است.

در بخشی از مقاله راهبرد سیاسی امام خمینی (ره) در جذب جوانان و روشنفکران در این کتاب آمده است: یکی از شکاف‌های مهم در جامعه ایران، شکاف تمدنی با قدیم و جدید بود، که روحانیون و دین نماد اصلی سنت و روشنفکران و دانشگاه نماد اصلی دنیای جدید محسوب می‌شدند، با وجود این شکاف شکل گیری جبهه‌ای که توان برکناری شاه را داشته باشد قابل تصور نبود. این شکاف به دو صورت پُر شد. از یک سو بخشی از دین و مذهب به وسیله روشنفکران مذهبی خود را با ارزش‌ها و معیارهای دنیای جدید پیوند زد و از سوی دیگر یکی از روحانیون و از رهبران سنت، رفتاری را پیش گرفت که این دو مجموعه غیر قابل جمع را وارد یک بازی بُرد بُرد نموده و زیر یک سقف واحد گرد هم آورد.

کتاب «مروری بر اندیشه‌های امام خمینی (ره)» با شمارگان هزار نسخه و قیمت 16 هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 1797214

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha