۲۸ فروردین ۱۳۹۲، ۲۰:۲۳

همکاری ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و صدا و سیما گسترش می یابد

همکاری ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و صدا و سیما گسترش می یابد

بندرعباس - خبرگزاری مهر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان و مدیرکل صدا و سیمای مرکز خلیج فارس بر گسترش همکاریهای مشترک فرهنگی – هنری تأکید کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلامحسین مرشدی در دیدار با مدیرکل صدا و سیمای مرکز خلیج فارس ضمن تأکید بر همکاری های مشترک گفت: با توجه به گستردگی و همه گیر بودن حوزه فرهنگ و هم چنین مشترکات فراوان با صدا و سیما نیاز است فعالیت ها و برنامه های مشترک بین این دو اداره کل گسترش یابد.

وی افزود: صدا و سیما به عنوان یک رسانه جمعی و وسیع از همان ابتدای انقلاب تاکنون در رأس قرار داشته است و تعامل و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی می تواند بر غنای فعالیت ها بیافزاید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان اذعان داشت: جمع کثیری از هنرمندان رشته های مختلف فرهنگی و هنری، فعالان مطبوعاتی و ... زیر نظر و با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت می نمایند و استفاده از این ظرفیت و پتانسیل عظیم می تواند تحول عمیقی را در برنامه های تولیدی صدا و سیما ایجاد کند.

حجت الاسلام مرشدی بر تأثیرگذاری و ماندگاری فعالیت های فرهنگی – هنری تأکید کرد و گفت: صدا و سیما می تواند با قابلیت های خود زمینه معرفی و ماندگاری هنرمندان و آشنایی مردم را با رشته های فرهنگی – هنری مهیا سازد.

وی بر اطلاع رسانی مطلوب دستاوردهای انقلاب اشاره کرد و افزود: خوشبختانه تاکنون برنامه هایی ساخته شده است که بتواند به خوبی دستاوردهای انقلاب را به تصویر بکشد و مقام معظم رهبری نیز بر این امر تأکید دارند و صدا و سیما به عنوان قوی ترین و مؤثرترین رسانه کشور می تواند در این راستا بسیار عملکرد مثبتی داشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان به تولید برنامه های با کیفیت مطابق با نیازهای مردم تأکید کرد و اذعان داشت: اگر صدا و سیما نتواند نیازهای مردم را به بهترین شکل ممکن تأمین کند بسیاری از افراد با توجه به سهل الوصول بودن رسانه های غربی جذب آن ها می شوند که می تواند هزینه های سنگینی را در دراز مدت به دنبال داشته باشد.

مرشدی آمادگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، هنرمندان و انجمن های مختلف را در همکاری مستمر با صدا و سیمای مرکز خلیج فارس اعلام کرد.

در ادامه مدیرکل صدا و سیمای مرکز خلیج فارس فعالیت های این دو نهاد مهم فرهنگی را مکمل یکدیگر دانست و گفت: در تولید بسیاری از برنامه ها از توان مندی هنرمندان استفاده می کنیم اما نیاز است این همکاری ها انسجام، گستردگی و استمرار بیشتری داشته باشد.

وحید کمالی افزود: مهم ترین وظیفه صدا و سیما فرهنگ سازی است و تقویت فرهنگ دینی و منطبق با معیارهای اسلامی و نظام در اولویت قرار دارد و پخش مستقیم عزاداری های هرمزگان از رسانه ملی در دهه محرم با همین دیدگاه انجام پذیرفت.

وی اظهار داشت: یکی دیگر از راهبردهای سازمان استودیوگریزی است که در دهه فجر امسال اقدام به راه اندازی کاروان انقلاب در شهرستان های استان کردیم و به صورت زنده در هر شب جشن و شادمانی مردم را به تصویر کشیدیم.

در پایان این نشست مقرر شد دستاوردهای شورای فرهنگ عمومی به صورت مستمر به اطلاع مردم رسانده شود و هم چنین کارگروهی مشترک برای تنظیم برنامه ها تشکیل و زمینه معرفی و شناسایی هنرمندان بیشتر فراهم شود.

 

 

کد خبر 2034963

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha