۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۵:۳۲

دهقان اعلام کرد:

35 یادواره شهدابه مناسبت سالروز فتح خرمشهر در سیستان و بلوچستان برگزار می شود

35 یادواره شهدابه مناسبت سالروز فتح خرمشهر در سیستان و بلوچستان برگزار می شود

زاهدان - خبرگزاری مهر: مدیرکل بنیاد حفظ اثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان از برگزاری 35 یادواره شهدا همزمان با سالروز آزاد سازی خرمشهر در سراسر استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر،  حمزه دهقان ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: برگزاری 35 یادواره شهید در سراسر استان و رونمایی از کتاب دفاع مقدس سیستان و بلوچستان از مهمترین برنامه های این بنیاد همزمان با گرامیداشت عملیات غرور آمیز بیت المقدس است.

وی افزود: به همین مناسبت تعداد 15 عنوان برنامه محوری ویژه گرامیداشت سوم خرداد از 31 اردیبهشت تا پنجم خردادماه در تمام شهرستان های سیستان و بلوچستان برگزار می شود.

وی اظهار داشت: عملیات پیروزمندانه بیت المقدس که در آن رزمندگان اسلام با رشادت و از جان گذشتگی موفق به فراری دادن نیروهای بعثی از خاک کشور و فتح خرمشهر شدند همواره به عنوان یک حماسه بزرگ در تاریخ ایران اسلامی می درخشد.

وی در تشریح برنامه های گرامیداشت سوم خرداد ماه گفت: رونمایی و نصب تعداد 10 تابلو از شهدای دفاع مقدس در سطح شهر زاهدان، بهره برداری از شبکه اطلاع رسانی پیام کوتاه تقویم دفاع مقدس، راه اندازی درگاه الکترونیکی دفاع مقدس در استان از جمله برنامه های سالروز ازادسازی خرمشهر است.

وی همچنین از رونمایی 7 عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس خبر داد و گفت: این کتاب ها با عناوین عاشقان دفاع مقدس، زمزمه عشق، حبیب دلها، فریاد محراب، صبور دور اندیش و دو یادواره شهدای هامون و نیمروز در این هفته رونمایی می شود.

دهقان غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، برگزاری مسابقات ورزشی، صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی، دیدار با خانواده شهدا، تجلیل از جانبازان پیشکسوت دفاع مقدس، برگزاری یادواره شهدای زهک، بازخوانی عملیات بیت المقدس در چندین مرکز نظامی و اموزشی را نیز از دیگر برنامه های تدارک دیده شده در این راستا عنوان کرد.

وی افزود: همزمان با ولادت حضرت علی (ع) همایش پدران اسمانی با حضور فرزندان شهدا در زاهدان برگزار خواهد شد.

وی گردهمایی حماسه سازان فتح خرمشهر در شهرستانهای زاهدان، زابل و ایرانشهر را از دیگر برنامه های سالروز آزاد سازی خرمشهر عنوان کرد و افزود: برنامه های گرامیداشت سالروز ازاد سازی خرمشهر از 31 اردیبهشت ماه اغاز و تا 5 خرداد ماه ادامه خواهد داشت.

 

 

 

کد خبر 2059159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha