۱۲ مرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۲۰

فیلسوف آمریکایی در گفتگو با مهر:

اسلام در مقایسه با مسیحیت و یهودیت به مناسک عبادی اجتماعی توجه بیشتری دارد

اسلام در مقایسه با مسیحیت و یهودیت به مناسک عبادی اجتماعی توجه بیشتری دارد

عضو انجمن فیلسوفان امریکا و استاد فلسفه کالج سنت اولاف مینه‌سوتای آمریکا معتقد است: در مقایسه با دو دین مسیحیت و یهودیت اسلام به مناسک مذهبی و اعمال عبادی که بعد اجتماعی دارد توجه بیشتری نشان می دهد.

پروفسور چارلز تالیافرو استاد کالج سنت اولاف مینه‌سوتای آمریکا و فیلسوف دین معاصر در خصوص جایگاه مناسک عبادی اجتماعی در اسلام به خبرنگار مهر گفت: اسلام توجه خاص و ویژه ای به مناسک عبادی اجتماعی دارد.

وی در ادامه یادآور شد: علاوه بر این عبادات فردی نیز مورد توجه دین اسلام است و به مرور زمان اهمیت عبادات فردی و اجتماعی در اسلام کم رنگ نشده که تقویت نیز شده است.

مؤلف "راهنمای آکسفورد درباره الهیات" تأکید کرد: شاید بتوان گفت در مقایسه با دو دین مسیحیت و یهودیت اسلام به مناسک مذهبی و اعمال عبادی که بعد اجتماعی دارد توجه بیشتری نیز نشان می دهد.

وی در ادامه تصریح کرد: برای نمونه می توان به موسم حج و نمازهای جماعت و حضور در مراکز دینی و مذهبی و زیارتگاهها اشاره کرد.

عضو انجمن فیلسوفان امریکا افزود: مسلمانان به نمازهای جماعت در سطح دنیا به ویژه نماز جمعه اهمیت ویژه می دهند. همچنین موسم حج نمایش از اتحاد و قدرت مسلمانان است که با حضور منسجم خود اتحاد خود را به نمایش می گذارند.

چارلز تالیافرو استاد دانشگاههای آکسفورد، کلمبیا، پرینستون، کلمبیا و نتردام آمریکا بوده است. تالیافرو در حال حاضر استاد فلسفه کالج سنت اولاف در مینه‌سوتای آمریکاست. راهنمای آکسفورد درباره الهیات، راهنمایی مقدماتی بر زیبایی شناسی، تصویر در ذهن، فرهنگ فلسفه دین، تاریخ مختصر روح، راهنمای راتلج درباره خداشناسی و راهنمای مقدماتی فلسفه دین از جمله آثار وی به شمار می‌روند. او از فیلسوفان برجسته معاصر به شمار می‌رود که در این حوزه صاحب آثار ارزشمندی است. وی دانش آموخته دانشگاه براون و هاروارد است. وی عضو انجمن فیلسوفان امریکاست.

کد خبر 2109011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha