۲۱ مرداد ۱۳۹۲، ۱۰:۴۱

اولين دوره مسابقات قرآني تلاوت برگزار می شود

اولين دوره مسابقات قرآني تلاوت برگزار می شود

اولين دوره مسابقات قرآني تلاوت با هدف توسعه ترجمه و مفاهيم در بين قاريان و با رويكردي جديد در عرصه مسابقات قرآني برگزار خواهد شد.

به‌ گزارش خبرگزاری مهر، جواد تجليان مدير امور ارتباطات سازمان دارالقرآن الكريم با اشاره به اهميت قرائت و حفظ آيات وحي در توسعه و نشر آموزه‌هاي والاي قرآن كريم و همچنين تاكيدات مقام معظم رهبري مبني بر درك آيات و القاي آن با استفاده از الحان مناسب به مخاطب گفت: اولين دوره مسابقات قرآني تلاوت با رويكرد جديد در عرصه مسابقات قرآني توسط سازمان دارالقرآن الكريم با همكاري ادارات كل تبليغات اسلامي سراسر كشور برگزار مي‌شود.

وي در خصوص اهداف برگزاري مسابقات تلاوت تصريح كرد: در واقع اين مسابقات دو هدف عمده توسعه ترجمه و مفاهيم قرآن كريم در ميان قاريان و حافظان و تسلط بيشتر آن‌ها بر آيات الهي جهت القاي معاني به مخاطبين و همچنين ترويج تلاوت از حفظ قرآن كريم در بين قاريان را دنبال مي‌‌كند.

مدير امور ارتباطات سازمان دارالقرآن الكريم افزود: اين مسابقات در رشته‌هاي قرائت (تحقيق) و حفظ كل قرآن كريم در دو گروه آقايان (در دو رده سني بالا و پائين 16 سال) و خانم‌ها (در رده سني بالاي 16 سال) و در دو مرحله استاني و كشوري برگزار مي‌شود.

تجليان ادامه داد: ثبت نام اولين دوره مسابقات قرآني تلاوت از شنبه 5 مرداد آغاز و تا سه‌شنبه 5 شهريور ادامه دارد. ضمنا ثبت نام اين مسابقات فقط از طريق ادارات تبليغات اسلامي سراسر كشور انجام مي‌شود.

وي با تاكيد بر اينكه قاريان شركت كننده در رشته تحقيق برادران لازم است قطعات منتخب را حفظ و آشنايي كافي با مفاهيم آيات داشته باشند اظهار داشت: قطعات منتخب براي يرادران بالاي 16 سال در مرحله استاني 8 قطعه و در مرحله كشوري 13 قطعه خواهد بود.

جواد تجليان در همين زمينه افزود: همچنين براي يرادران پائين 16 سال و خواهران بالاي 16 سال قطعات انتخابي در مرحله استاني 5 قطعه و در مرحله كشوري 8 قطعه مي‌‌باشد.

مدير امور ارتباطات سازمان دارالقرآن الكريم گفت: رده سني زير 16 سال شامل متولدين 76/7/1 به بعد و رده سني بالاي 16 سال شامل متولدين متولدين قبل از 76/6/31 مي‌باشد.

گفتني است، قطعات انتخابي براي استفاده شركت كنندگان بر روي سايت تلاوت به نشاني www.telavat.ir قرار دارد.

کد خبر 2113912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha