۲۶ آذر ۱۳۹۲، ۱۱:۵۷

اولین رمان پیمان اسماعیلی پس از 4 سال نگارش در مسیر چاپ قرار گرفت

اولین رمان پیمان اسماعیلی پس از 4 سال نگارش در مسیر چاپ قرار گرفت

«نگهبان» به عنوان سومین کتاب و اولین رمان پیمان اسماعیلی به زودی توسط نشر زاوش منتشر و راهی بازار نشر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، پیمان اسماعیلی که پیش از این دو مجموعه داستان «جیب‌های بارانی‌ات را بگرد» و «برف و سمفونی ابری»‌ در فضای ادبیات داستانی معاصر حضور داشته است، بعد از 6 سال کتاب جدیدی را منتشر می‌کند. این کتاب با عنوان «نگهبان» اولین رمان این نویسنده خواهد بود.

شخصیت محوری این اثر، مردی به نام سیامک است که زندگی در تهران را رها می‌کند و برای کار به جنوب ایران می‌رود. در بیابان‌های جنوب، اتفاقاتی برای سیامک می‌افتد که موجب می‌شود او به مناطق غربی کشور برود و به امید گریز به کوهستان، یخ و قندیل بزند.

نویسنده اثر معتقد است، سیامک قهرمان این داستان، با همزیستی‌اش با طبیعت به موجود جدیدی تبدیل می‌شود. این موجود، چیزی میان انسان، حیوان و طبیعت برف زده است. اسماعیلی می‌گوید، رمان «نگهبان» در واقع داستان سفر سیامک و درباره گناه و تلاش انسان برای پشت سر گذاشتن آن است.

اسماعیلی نوشتن این رمان را حدود 4 سال پیش شروع کرده است و فرایند نگارش این اثر، چند مرتبه به وقفه افتاده است تا این‌که در نهایت یک سال گذشته به پایان رسید. مخاطب در این اثر اسماعیلی، با همان طبیعتی روبرو می‌شود که در مجموعه داستان «برف و سمفونی ابری» با آن آشنا شده است و نویسنده هم معتقد است که «نگهبان» از این جهت به مجموعه داستانش شبیه است؛ با این تفاوت که «نگهبان» درباره ترس یا طبیعت نیست. نویسنده می‌گوید «نگهبان» داستان سفر است و رسیدن به چیزهایی که در انتهای سفر برای انسان باقی می‌ماند؛ همان چیزهایی که باید برای نگه داشتنشان نگهبانی داد.

کد خبر 2197306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha