۳ خرداد ۱۳۹۳، ۹:۵۷

یوسفیان ملا:

قرارداد کرسنت یک فاجعه اقتصادی است/ دست مفسدان اقتصادی کوتاه می شود

قرارداد کرسنت یک فاجعه اقتصادی است/ دست مفسدان اقتصادی کوتاه می شود

آمل - عضو ستاد مبارزه با مفاصد اقتصادی مجلس با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که اکنون با آن روبرو هستیم مسله قرارداد الحداد(کرسنت) است، بیان داشت: قرارداد کرسنت برای فروش گاز و نفت سکوی سلمان در حاشیه جنوب خلیج فارس است که 30 درصد گاز این سکو برای عمارت و 70 درصد آن برای ایران است.

به گزارش خبرنگار مهر، عزت الله یوسفیان ملا یوسفیان شامگاه جمعه در مراسم سالگرد شهادت خسرو فلاح ادامه داد: در سال 1371 شرکتی در کشور به نام مهندسی دریایی ایران با مدیریت ( م - ه) تاسیس شد و این شرکت توانست به کمک دو تن از معاونین وقت وزارت نفت قرارداد 25 ساله ای را با شرکت کرسنت که صاحبان آن عراقی بوده اند انجام دهد.

وی گفت: متن این قرارداد این است که مدت 25 سال نفت و گاز سکوی سلمان به قیمت بشکه ای 13 دلار به کرسنت فروخته می شود.

عضو ستاد مفاسد اقتصادی مجلس افزود: برای استخراج نفت می شود توافقی 25 ساله کرد ولی برای قیمت نفت هیچگاه نمی شود قرارداد 25 ساله انجام داد به دلیل آنکه نرخ نفت هر لحظه تعقییر خواهد کرد و این نفت زمانی که بشکه ای 70 دلار قیمت داشت 13 دلار فروخته میشد.

یوسفیان افزود:فساد از آنجایی شروع شد که نفت سکوی سلمان به مدت 25 سال به قیمت 13 دلار فروخته شود و تا امروز 18 میلیون مترمکعب از نفت و گاز قرارداد کرسنت به قیمت 13 دلار فروخته شده است در صورتی که صاحبان شرکت هر بشکه نفت خریداری شده را از سکوی سلمان به چندین برابر به فروش می رسانند.

یوسفیان ملا با اشاره به سیاسیتهای ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری بیان داشت: سیاست های کلی در امور خانواده از سوی مقام معظم رهبری تبیین و ابلاغ شده است و تمامی ارکان دولت و مجلس موظف به اجرا در چارچوب سیاست های کلی هستند.

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی افزود: همیشه اعلام نموده ایم دفاع مقدس و هیچ زمان نگفته ایم حمله مقدس به دلیل آنکه ایران یک کشور مقاومتی و دفاعی است و اگر حمله نظامی انجام شود این کشور دفاع خواهد کرد.

این نماینده مجلس با اشاره بر آخرین دستاوردهای سپاه پاسداران،عنوان داشت:جدیترین پدیده نظامی در بخش هوافضا از سوی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی بوده است که مهندسان فنی این بخش توانستند پهباند شناسایی آمریکا را به غرامت بگیرند و نمونه کاملتر و بمب افکن آن را برای دفاع از کشور اختراع کنند.

وی یادآور شد: در بخش هواپیمایی و هوایی سپاه اتفاقات عظیمی رخ داده است که دشمن را به لرزه درآورده است و همه این تجهیزات همیشه دفاعی هستند نه برای هجمه نظامی.

اول گام مبارزه با استکبار جهانی بحث اقتصاد مقاومتی است

عضو کمیسیون مفاسد اقتصادی مجلس با اشاره بر فرمایشات رهبر کبیر انقلاب آیت اله خامنه ای مبنی بر مبارزه با مفاسد اقتصادی،گفت: باید همگان برای این دستور مهم مقام معظم رهبری تلاش کنند.

عزت اله یوسفیان بیان کرد:سیاست های اقتصاد مقاومتی که از سوی رهبر انقلاب اسلامی ابلاغ شد یک بندش کاملا در مورد فساد اقتصادی و مبارزه با این امر مهم است و بر همین اساس نباید فساد اقتصادی در کشور جریان پیدا کند و اول گام مبارزه با استکبار جهانی بحث اقتصاد مقاومتی است لذا بستر اقتصاد مقاومتی طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب باید سالم باشد و اگر فساد در این مسیر قرار گیرد امکان دفاع در این بخش نخواهد بود.
 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه اکنون 80 درصد هجمه اقتصادی کشور از محل فروش نفت است، اظهار داشت: اگر فروش نفت کشور متوقف شود کشور دچار مشکلات خواهد شد.

وی تصریح کرد: در برنامه 5 ساله سوم سیاست کلی این بود که سالانه 20 درصد از اتکا به نفت کاهش یابد تا در پایان برنامه 5 ساله سوم 90 درصد الی 100 درصد از اتکا به نفت کشور کاهش یابد و در کنار کاهش 20 درصدی، هرساله نیز صنعت دیگر کشور جایگزین شود و لذا اینگونه اقتصاد مقاومتی صورت خواهد گرفت.

خاک ایران یکی از ارزشمندترین معاملات کشور است

یوسفیان ملا با بیان این مطلب که یکی از پر مشتری ترین کالای ایران خاک این کشور است،بیان داشت: خاک کشور از کرمان و استان های دیگر گرفته می شود و به کشورهای خلیج فارس به قیمت مناسبی فروخته می شود و بر همین اساس خاک یکی از کالاهای اساسی کشور است.

عضو ستاد مفاسد اقتصادی مجلس با اشاره بر اینکه شفاف سازی می تواند دست مفسدان اقتصادی را کوتاه کند،متذکر شد: قانون ارتقا سلامت اداری قانونی است که 2 ماده دارد و قانون بسیاری قوی است و در قانون ارتقا سلامت آمده است تمامی ادارات باید اقدامات روزمره خودشان را شفاف کنند، به طور مثال اگر بانک دولتی 50 میلیارد تومان به کسی وام پرداخت کرده است تا در پروژه ای سرمایه گذاری کند بایستی تمامی مردم بتوانند با مراجعه به اینترنت از سراسر کشور نام وام گیرنده و محل احداث پروژه را مشاهده کنند لذا برخی و بنده معتقدیم اجرای قانون ارتقا سلامت اداری می تواند دست مفسدان اقتصادی را کوتاه کند.

کد خبر 2297458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha