۱۴ آذر ۱۳۹۳، ۱۰:۴۳

«داستان هایی از گنجینه ی خردِ چین» منتشر شد

«داستان هایی از گنجینه ی خردِ چین» منتشر شد

کتاب «داستان هایی از گنجینه ی خردِ چین» نوشتن چینگ هوآ تانگ با ترجمه مریم مفتاحی توسط انتشارات معین منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، این کتاب نتیجه سال‌ها مطالعه در ادبیات کلاسیک چین و بررسی کل تاریخ قطور این کشور است. برای نوشته شدن این اثر، کتاب‌هایی چون «توطئه‌چینی‌های کشورهای جنگنده»، «داستان سلسله سونگ»، «وقایع‌نامه سه پادشاهی» و «تاریخ امپراطوری مینگ» مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته‌اند.

کتاب «داستان‌هایی از گنجینه خرد چین» 10 بخش کلی دارد که عبارت‌اند از: خردمندی در عمل، تعلیم و تربیت اخلاقیات و ارزش‌های خانوادگی، شوخ‌طبعی اراده و هنر برنده شدن، رهبریْ مدیریت و روابط انسانی، عشق و مزاحمت جنسی، بلندپروازیْ توانایی و روانشناسی انسان، پایانْ ثروت و میانه‌روی، استعدادْ نگرش و سرنوشت، سیاست: نیک‌مردانْ پلیدان و شروران، راه صلح.

چینگ هوآ تانگ درباره چگونگی علم‌اندوزی‌اش می‌گوید: ...شروع به درس خواندن کردم. علاوه بر زبان انگلیسی و ریاضیات و علوم، تحت نظارت پدربزرگم که از ادبای آثار کلاسیک بود، کتاب «سخنان» کنفوسیوس و سایر آثار قدیمی چین را خواندم. هر کتابی که به دستم می‌رسید می‌خواندم. در دوران سیاه و پوچ و جنون‌آمیز انقلاب فرهنگی، کتاب بهترین دوستم بود. دانش و خردی که از آن‌ها کسب کردم، راه‌گشای من شد و از همه مهم‌تر به من امید زندگی داد.

ژو اینگ هوانگ سرویراستار روزنامه انگلیسی چاینا دیلی درباره این کتاب گفته است: مجموعه‌ای از خرد سه‌هزار ساله چین در کتابی پربار که به ما شادی می‌بخشد و اطلاعاتمان را افزایش می‌دهد، خرید عملی که مستقیم یا غیرمستقیم با کار یا زندگی ما مربوط است. جیمز ب. راجرز استاد علم اقتصاد در دانشگاه کلمبیا نیز در این باره گفته است: این کتاب را بخوانید: چین بزرگ‌ترین کشور قرن بیست و یکم می‌شود.

در قسمتی از این کتاب می‌خوانیم:

امپراطوری «کین شی هوآنگ» همراه با مشت آهنین بود. اولین دستوری که صادر کرد مصادره‌ی سلاح‌های مردم بود. سلاح‌های توقیفی را ذوب کردند و از آن دوارده مجسمه‌ی بزرگ ساختند که هر یک 120 تن وزن داشت، آن‌ها را در قصر کار گذاشتند.

«کین شی هوآنگ» در سایه حمایت صدراعظم خود، «لی سی» که جانشین «لو بووی» (فصل 28 را بخوانید) شد، دست به مجموعه‌ای از اقدامات مهم و گسترده زد. سیستم اوزان و اندازه‌گیری را یکپارچه و جایگزین بی‌نظمی‌هایی کرد که تا آن زمان در نواحی مخالف اعمال می‌شد. چرخ ارابه‌ها و درشکه‌ها که تا پیش از این در مناطق مختلف اندازه‌های مختلف داشتند، به یک اندازه در آمدند. شیوه‌های مختلف نگارش که در ایالات مختلف استفاده می‌شد به یک شیوه کاهش یافت. نظام سکه‌ای «کین» به عنوان پول رایج کشور در سراسر امپراتوری پذیرفته شد.

این کتاب با 582 صفحه، شمارگان 770 نسخه و قیمت 27 هزار تومان منتشر شد.

کد خبر 2435542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha