۶ اسفند ۱۳۹۳، ۱۱:۳۳

«کی از این چرخ و فلک پیاده می‌شوم؟»

«کی از این چرخ و فلک پیاده می‌شوم؟»

رمان «کی از این چرخ و فلک پیاده می‌شوم؟» نوشته گلرنگ رنجبر از سوی نشر چرخ منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، این کتاب که در قالب مجموعه کتاب‌های قفسه آبی نشر چشمه منتشر شده، اولین تجربه رمان نویسی گلرنگ رنجبر است. این رمان ۱۱ فصل دارد و شخصیت اصلی آن یک دختر به نام ترمه است که راوی اول شخص داستان نیز هست.

داستان این رمان از این قرار است که ترمه در کودکی پدرش را از دست داده و با عموی خود زندگی می‌کند. لیلی مادر ترمه بعد از مرگ همسرش به آمریکا رفته و حالا بر ایران برگشته تا مسائل مربوط به انحصار وراثت او را مشخص کند. به مرور و با جلوتر رفتن داستان مسائلی از گذشته و انسان‌های اطراف ترمه، برایش مشخص می‌شود.

در قسمتی از کتاب «کی از این چرخ و فلک پیاده می شوم؟» می‌خوانیم:

تا بیایم جوابش را بدهم کف دستش را می‌گذارد روی در و فشار می‌دهد. در از دستم ول می‌شود و مامان می‌آید تو. سرم را بر می‌گردانم. عمو نشسته روی کاناپه و با لبخند به مامان نگاه می‌کند. یعنی برنامه‌اش را مشخص کرده و می‌خواهد با دشمن بجنگد؟ صدای پاشنه چکمه مامان توی خانه می‌پیچد. مثل قسمت آرام ابتدای یک مارش نظامی. وقتی می‌رسد به گبه، صدای تق قطع می‌شود. پاشنه چکمه صاف قلب دختر کوچک کوزه به دوش گبه را نشانه رفته. حالا هر سه‌مان در سکوت داریم به هم نگاه می‌کنیم. به هم نه؛ مامان به عمو و عمو به مامان. قرار است سکوت کنند؟ سکوت بهتر است از داد و فریاد. سکوت از هر چیزی توی این دنیا بهتر است...

این رمان در ۱۶۳ صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان منتشر شده است.

کد خبر 2506321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha