۱۷ اسفند ۱۳۹۳، ۹:۲۱

لدنی نژاد عنوان کرد:

تبدیل ۸۰درصد آب شرب منازل به فاضلاب درپی خانه تکانی عیدانه

تبدیل ۸۰درصد آب شرب منازل به فاضلاب درپی خانه تکانی عیدانه

یاسوج – مدیرعامل آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد گفت: شستشوی منازل و اثاثیه از طریق آب شرب درآستانه عید ۸۰ درصد آب مصرفی هر خانوار را به فاضلاب تبدیل می کند.

سیدعلی لدنی نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: شستشوی منازل و اثاثیه برای عید با آب شرب موجب افزایش هدر روی آب در استان می شود.

وی صرفه جویی در مصرف آب در خانه تکانی عید را ضروری دانست و اظهار داشت: در این روزهای پایان شهروندان باید در خانه تکانیهای خود به چگونگی مصرف آب توجه داشته و این نعمت خدادادی را هدر ندهند.

لدنی نژاد بیان داشت: در ایامی که شیرهای آب زیادی در منازل خانواده ها باز است و شهروندان در تکاپوی شستشوی فرش و موکت و دیگر اثاثیه منازل خود هستند، در کوتاه ترین زمان ممکن این آب تخلیه شده و زمان زیادی لازم است تا مخازن دوباره تکمیل و جریان آب در شبکه ها جاری شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان گفت: صرفه جویی در مصرف آب در این شرایط مشکلات افت فشار و یا قطعی مکرر آب در تابستان آینده را کم می کند.

این مسئول بیان کرد: مشترکین آب در استان باید توجه داشته باشند که آب یک کالای اقتصادی و حیاتی است که باید همه شهروندان هم استانی در مصرف آن صرفه جویی کنند.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان تصریح کرد: مصرف آب توسط شهروندان استان نسبت به متوسط کشوری، بالا ونسبت به متوسط جهانی بسیار بالاست.

وی افزود: مصرف آب در استان کهگیلویه و بویراحمد به ازای هر نفر در شبانه روز به ۲۱۰ لیتر می رسد که این ميزان در ایران حدود ۱۹۰ ليتر و در جهان، ۱۲۰ لیتر در شبانه روز است.

لدنی نژاد گفت: سالانه این شرکت بالغ بر ۳۵ میلیون مترمکعب آب تولید می کند که از این مقدار ۲۵ میلیون متر مکعب آن در زمینه های مختلف به مصرف شهروندان هم استانی می رسد.

وی با اشاره به کاهش بارش ها و به تبع آن کاهش منابع آبی استان اظهار داشت: میزان بارشها در این استان به طور متوسط ۲۰۰ میلیمتر کاهش یافته و شهروندان باید در خانه تکانی عید از هدر دادن آب اجتناب کنند که در طول روز و ساعات پیک مصرف، آب شرب دچار افت فشار و قطعی نشود.

کد خبر 2513619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha