۹ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۷:۰۸

تراز بازرگانی ایران مثبت شد/واردات۱.۹میلیارد دلار کالا در فروردین

تراز بازرگانی ایران مثبت شد/واردات۱.۹میلیارد دلار کالا در فروردین

گمرک ایران اعلام کرد: واردات كالا به كشورمان در فروردين ماه سال جاري ۲۳ درصد كاهش يافت.

به گزارش خبرگزاری مهر، واردات كشورمان در مدت ياد شده به يک ميليارد و ۹۷۱ ميليون دلار رسيد كه اين ميزان واردات ۲۳ و ۸ صدم درصد كمتر از مدت مشابه سال قبل بوده است. همچنين در فروردين ماه امسال ميزان صادرات غيرنفتي كشورمان به ۲ ميليارد و ۷۳۱ ميليون دلار رسيد كه در مقايسه با مدت مشابه پارسال ۷ و ۷۷ صدم درصد كاهش داشت.

بنابراين گزارش، آمار تجارت خارجي كشورمان نشان مي دهد كه در فروردين ماه امسال فعالان اقتصادي به ميزان ۷۶۰ ميليون دلار بيشتر از واردات انواع كالا صادر كرده اند. اقلام عمده صادرات غيرنفتي در مدت ياد شده شامل پلي اتيلن، پروپان و قير نفت بوده وعمده ترين خريداران كالاهاي صادراتي كشورمان هم به ترتيب چين، عراق، امارات متحده عربي، افغانستان و هند بوده اند.

عمده واردات كشورمان هم به ترتيب به ذرت دامي با سهم ۵ و ۲۸ صدم درصدي از كل ارزش واردات، جو با ۲ و ۷۵ صدم درصد، برنج با ۲ و ۴۱ صدم درصد، ماشين ها و دستگاه هاي مكانيكي با ۱ و ۹۳ صدم درصد و موز با ۱ و ۶۵ صدم درصد اختصاص دارد و عمده كشورهاي صادركننده كالا به ايران هم در فروردين ماه امسال به ترتيب شامل چين، امارات متحده عربي، كره جنوبي، تركيه و هند بوده است.

کد مطلب 2565197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha