۱ خرداد ۱۳۹۴، ۱۴:۱۱

مدیر ارتباطات و اطلاع‌رسانی فارابی:

جشنواره فیلم کودک را همراهی می‌کنیم/ ۶ جلسه برای فیلم‌اولی‌ها

جشنواره فیلم کودک را همراهی می‌کنیم/ ۶ جلسه برای فیلم‌اولی‌ها

جلیل اکبری‌صحت مشاور مدیرعامل فارابی درباره نقش این نهاد سینمایی در برگزاری جشنواره کودک و همچنین حمایت از تولید فیلم‌اولی‌ها توصیح داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، جلیل اکبری صحت مشاور مدیرعامل و مدیر ارتباطات و اطلاع رساني بنیاد سینمایی فارابی گفت: رییس سازمان سینمایی کشور از مدیرعامل بنیاد فارابی خواسته است که همه بخش های فارابی در اجراي جشنواره کودک پيشقدم باشند و از ظرفیت آنها استفاده شود. در اين راستا و طبق نظر دکتر ايوبي و با اشراف دبیر جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان، معاونت امور بين الملل بنیاد فارابي در حال گزينش و انتخاب اوليه فيلم‌هاي خارجي است و معاونت فرهنگي فيلمنامه هاي مربوط به سينماي کودک را در اولويت دارد.

وی افزود: ساير بخش هاي بنياد شامل امور مالی، بازرگاني، توليد، دفتر امور جشنواره ها و ارتباطات و اطلاع رساني و تشريفات نیز تمام ظرفیت اجرایی خود را در خدمت جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان قرار خواهند داد، هرچند حکم رسمي بخش‌های مختلف جشنواره کودک از سوي دبير جشنواره ابلاغ خواهد شد.

اکبر صحت با اشاره به اینکه جلسات شوراي سياستگذاري و راهبري سينماي کودک و نوجوان بطور منظم و هفتگی در دفتر امور جشنواره هاي بنياد فارابی برگزار می شود، اضافه کرد: قرار است علیرضا شجاع نوری دبیر جشنواره کودک و علیرضا تابش مدیرعامل بنياد سينمايي فارابی و یکی از اعضای شورای سیاستگذاری و راهبری سینمای کودک و نوجوان در سفری به اصفهان با شهردار اين شهر درباره برگزاري جشنواره اي استاندارد مذاکره کنند.

مدير ارتباطات فارابي درباره اظهارات رسانه اي فيلمسازان درباره حمايت فارابي گفت: وظيفه ما رصد همه اخباری است که به بنياد مرتبط است. درباره هر يک از اظهارنظرهای سينماگران عزیز آماده پاسخگويي هستيم زیرا بنياد در دو ماه اخير در قالب مذاکرات حضوري با افراد فیلمنامه ها را بررسي و نتيجه را به اطلاع خودشان رسانده است. 

وي با اشاره به جلسات متعدد مدير عامل و معاون فرهنگي بنياد با سينماگران در سه ماه گذشته افزود: شوراهاي فارابي نيز در جلسات منظم هفتگی فيلمنامه ها را بررسي مي کنند.

جليل اکبري صحت درباره برنامه هاي بنياد سينمايي فارابي براي فيلم اولي ها به برگزاري ۶ جلسه شوراي فيلم اولي ها از ابتدای اردیبهشت ماه تاکنون اشاره کرد و گفت: براي ارايه فیلمنامه نيازي به حضور در بنياد فارابي نيست و سينماگران فيلم اولي پس از ثبت نام در سايت fcf.ir در جريان امور قرار مي گيرند. 

مدير ارتباطات و اطلاع رساني بنياد سينمايي فارابي رصد و حمايت از ژانرهاي گوناگون سينماي اکران را که توسط سازمان سينمايي و بنياد سینمایی فارابی انجام مي شود روندي دانست که پانوراماي سينماي ايران را شکل مي دهد.

وي از هماهنگي حبیب ايل بيگي و علیرضا تابش به عنوان مسوولان توليد آثار و حمايت از سينماي ايران به نيکي ياد کرد و نقش شوراهاي جديد فارابي را در نقش آفريني اين حوزه مهم ارزيابي کرد و گفت: در فصل توليد سينما، بنیاد فارابی ضمن تکيه بر مضامين دارای اولویت و حفظ تنوع مضموني و محتوايي آثار با نگاه اکران و استقبال در جشنواره فیلم فجر، از فيلمنامه‌ها حمايت خواهد کرد.

کد خبر 2667174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha