۸ خرداد ۱۳۹۴، ۱۶:۲۳

آیت الله مجتهد شبستری تاکید کرد:

کارشکنی غربی ها تمام شدنی نیست/توافق برخلاف رای رهبری غیرممکن است

کارشکنی غربی ها تمام شدنی نیست/توافق برخلاف رای رهبری غیرممکن است

تبریز - نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: کارشکنی های غربی ها فقط مختص مذاکرات هسته ای ایران نیست و آنها در قراردادهای مختلف همیشه به عهد خود وفا نکرده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محسن مجتهد شبستری ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه در مصلی حضرت امام خمینی(ره) تبریز با بیان اینکه آمریکایی ها و طرف های غربی کارشنکی می کنند، افزود: کارشکنی های آنها فقط مختص مذاکرات هسته ای نیست و آنها در قراردادهای مختلفی همچون الجزایر، سوریه، کره شمالی و مذاکرات افغانستان کارشکنی کرده اند، کارشکنی غربی ها تمام شدنی نیست.

وی با اشاره به اینکه از ۱۲ سال پیش مذاکرات هسته ای کشورمان با گروه های غربی آغاز شده است، گفت: در این سال ها آمریکایی ها هرگز قابل اعتماد نبودند و رفتارهای چندگانه از خود نشان داده اند و باید در این مذاکرات نیز تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان به صورت دقیق و هوشیارانه عمل کند.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه دشمنان انقلاب چشم دیدن موفقیت ها و قدرت جمهوری اسلامی ایران را ندارند، ادامه داد: تنها راه ادامه و به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته ای تبادل همزمان امتیازات بین طرفین است.

گزاره برگ ملی هسته ای در مذاکرات رعایت شود

آیت الله مجتهد شبستری با اشاره به اینکه باید گزاره برگ ملی هسته ای در مذاکرات رعایت شود، گفت: ملت بزرگ ایران اجازه نمی دهند توافقی که برخلاف گزاره برگ ملی هسته ای است به امضا برسد و در این توافق باید خواست های رهبر انقلاب نیز مورد توجه جدی مذاکره کنندگان قرار گیرد.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه اگر این اصول رعایت نشود هر توافقی برای ملت ایران ذلت بار است، افزود: توافق باید به صورت برگشت پذیر طراحی شود و تحریم ها باید به صورت یکجا و همراه با امضای توافق نامه لغو شود، بدون شک توافق برخلاف رای و نظر رهبری غیرممکن است.

وی سپس به سالروز ارتحال امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: امام خمینی(ره) حق سنگینی بر گردن همه مردم دارند و باید مراسم سالروز ارتحال ایشان مثل همیشه باشکوه برگزار شود.

آیت الله مجتهد شبستری با تاکید بر اینکه اجرای احکام اسلامی، ثابت قدمی در مواضع عزت اسلامی و حفظ عزت و عظمت مسلمانان و از ویژگی های بارز امام راحل برشمرده و افزود: امام خمینی(ره) یک حقیقت همیشه زنده بود که نام و یاد ایشان در طول تاریخ و در اذهان باقی خواهد ماند.

کد خبر 2763289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha