۴ تیر ۱۳۹۴، ۱۴:۰۱

آتش‌سوزی نخلستان اروندکنار محدود به چند تنه نخل مرده است

آتش‌سوزی نخلستان اروندکنار محدود به چند تنه نخل مرده است

اروندکنار- سرپرست بخشداری اروندکنار گفت: آتش‌سوزی در نخلستان اروند تنها به آتش گرفتن تنه چند درخت مرده محدود بود.

رضا شاوردی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: آتش‌سوزی‌های بوته‌ها و علفزارهای اروندکنار عادی است و همیشه وجود دارد.

وی افزود: آتش‌سوزی نیزارها، بوته‌ها و علفزارهای محلی هر مدت یک ماه توسط افراد شخصی و یا معتادین دچار آتش‌سوزی می‌شود.

سرپرست بخشداری اروندکنار با تأکید بر اینکه آتش‌سوزی نخل های اروندکنار صحت ندارد، تصریح کرد: فقط تنه نخل‌های متروکه روستای ابو فلفل اروندکنار سوختند و خبر آتش‌سوزی وسیع در این منطقه به هیچ‌وجه صحت ندارد.

شاوردی با اشاره به لزوم اطلاع‌رسانی صحیح اضافه کرد: از رسانه‌ها انتظار داریم چنین مواردی را از نزدیک مشاهده کنند و سپس خبرها را به‌صورت مطلوب انعکاس دهند.

وی عنوان کرد: انعکاس نامطلوب چنین اخباری ممکن است مشکلات امنیتی ایجاد کند و این تصور ایجاد شود که نخل های سالم دچار آتش‌سوزی شده‌ است.

به گزارش خبرنگار مهر، اروندکنار در۵۰ کیلومتری جنوب شهر آبادان قرار گرفته ‌است و دارای ذخایر نفتی است. این شهر بندری، دارای اسکله و امکانات بارگیری لنج‌های کوچک است. اروندکنار در انتهای جزیره آبادان واقع‌شده و آخرین بندر ایران در کرانه اروندرود است و پیش از آن، بندر خسروآباد قرار دارد.

اروندکنار در ۵۲ کیلومتری جنوب آبادان و در حدود ۳۰۰ متری خاک کشور عراق قرار دارد. در زمان جنگ ایران و عراق، عملیات والفجر ۸ در منطقه اروندکنار قرار داشت. مهم‌ترین محصول کشاورزی اروندکنار خرما است و دارای انواع سبزی‌ها و صیفی‌جات نیز است. مردم این شهر علاوه بر کشاورزی به کار صیادی نیز مشغولند و از مهم‌ترین انواع ماهی قابل صید آن می‌توان به صبور، بیاح و چندال اشاره کرد.

کد خبر 2787240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha