۱ آذر ۱۳۹۴، ۱۵:۱۴

رئیس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر مشهد:

بازار مسكن مشهد تا سال آينده از ركود خارج مى شود

 بازار مسكن مشهد تا سال آينده از ركود خارج مى شود

مشهد- رئیس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: باتوجه به سیاست معاوضه مسکن در قبال واگذاری زمین و پروانه توسط مديريت شهرى مشهد پيش بينى مى شود بازار مسكن تا نيمه دوم سال آينده از ركود خارج شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر نخعی راد در گردهمایی تخصصی اقتصاد مسکن كه در نمایشگاه بین المللی مسکن، انبوه سازان و فرصت های سرمایه گذاری برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: عملكرد معاونت اقتصادى شهردارى مشهد در حوزه اقتصاد مسكن بسيار مطلوب بوده و با توجه به سياست هاى اتخاذ شده در اين بخش پيش بينى مى شود تا نيمه دوم سال آينده بازار مسكن از ركود خارج شود.

وى با بيان اينكه این سیاست ها در سطح کلان کشور اثرگذار نیست و تنها شهر مشهد را در بر می گیرد، افزود: متاسفانه در سال هاى گذشته به دلیل افزایش نقدینگی قیمت مسکن چند برابر شد و پروژه ها کنار گذاشته شد كه در اين خصوص معاونت اقتصادى شهردارى مشهد با معاوضه مسکن از سرمایه گذار در قبال واگذاری زمین و پروانه گردش مالی لازم انجام و در نتيجه پروژه ها راه اندازی شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر مشهد در ادامه گفت: در واقع با سیاست تهاتر زمین و پروانه مشکل نقدینگی تملکات شهرداری در ابر پروژه قطار شهری مشهد حل شد هرچند ممکن است برخی این زحمات را در زیر زمین نبینند و عظمت این پروژه را درک نکنند.

سیاست انقباضی آسیب های سختی به همراه می آورد

وی با بيان اينكه سیاست دولت در کنترل تورم  سیاست انقباضی است، اضافه كرد: اگر اين سياست ادامه پيدا كند آسیب های اقتصادى سختی را در آینده به صنعت مسکن، مردم و کارخانه ها خواهد زد به همين منظور دولت باید سیاست انقباضی را رها کند و به فکر رشد و شکوفایی جامعه باشد.

نخعى راد در خصوص حمایت از مناطق کم برخوردار و حاشیه شهر ابراز كرد: شهرداری مشهد با دادن زمین و پروانه به سرمایه گذار و شریک شدن در درصدی از ساخت وسازها هم به سرمایه گذار کمک می کند و هم باعث رشد این مناطق می شود.

 وى اضافه كرد: شهرداری با این سیاست هم افراد با سرمایه اندک را جذب سرمایه گذاری ها می کند و به شکوفایی اقتصاد شهر می انجامد.

 وى در ارتباط با پروژه های عمرانی قطارشهرى شهردارى مشهد عنوان کرد: در خط سه قطار شهری ۴۰ تا ۵۰ درصد قرارداد غیر نقدی با پیمانکار بسته شده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به دستاوردهای مثبت نمایشگاه مسکن و انبوه سازان در ایجاد تعامل و همفکری سرمایه گذاران و شهرداری مشهد گفت: دراین نمایشگاه قراردادهای خوبی با سرمایه گذاران بسته شد.

کد خبر 2974675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha