۱۴ آذر ۱۳۹۴، ۱۴:۰۰

عضو شورای شهر اصفهان:

ورودمنطقی به بازار مسكن از سونامی‌ چندماهه بازار جلوگيری می‌كند

ورودمنطقی به بازار مسكن از سونامی‌ چندماهه بازار جلوگيری می‌كند

اصفهان – عضو شورای شهر اصفهان گفت: باید با ورود منطقی به بازارمسكن جلوی سونامی‌های چند ماهه و ركود چندساله پس از آن را بگیریم چرا كه رونق این بازار به صورت منطقی منجر به رونق اقتصادی شهر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، رسول جهانگیری پیش از ظهر شنبه در یكصد و سیزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان در نطق پیش از دستور خود با اشاره به بازار در حال ركود مسكن در سطح كشور و به ویژه شهر اصفهان اظهار داشت: طی دو سال گذشته بازار مسكن دچار ركود شده و این امر زمینه ساز فاصله زیاد عرضه و تقاضای مسكن شده است.

وی با بیان اینكه طی دو سال گذشته ساخت مسكن در اصفهان به نصف رسیده است، افزود: این امر در آینده نزدیك زمینه‌‌ساز ایجاد نوسانات غیر منطقی در بازار مسكن خواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: در دولت قبل در بازه زمانی هشت ساله و هر سال حدود ۹۰۰ هزار واحد مسكونی تولید شد كه طی این مدت حدود پنج هزار و ۸۰۰ میلیون هزار واحد مسكونی ساخته شد كه البته مشكلات خاص خود را داشت و در عمل در برخی كلانشهرها نتوانست فاصله عرضه و تقاضا را كاهش دهد.

وی نبود جانمایی درست برای ساخت مسكن را از مهم‌ترین دلایل به فروش نرفتن مسكن‌های ساخته شده در كشور عنوان كرد و ابراز داشت: این در حالی است كه این مشكل در كلانشهرها بیشتر دیده شد و در شهرهای كوچك بسیاری از متقاضیان بازار مسكن موفق به رفع نیازهای خود شدند.

جهانگیری با بیان اینكه در حال حاضر بهترین زمان و شرایط برای خرید مسكن و ورود به این بازار ایجاد شده است، گفت: جو روانی حاكم شده بر جامعه مبنی بر كاهش قیمت مسكن در آینده‌ای نزدیك ورود به این بازار را دچار مشكل كرده و سرمایه‌گذاران با رغبت کمتری به این بازار وارد خواهند شد.

وی سیاست زدگی جامعه را نیز از دیگر دلایل ورود نكردن مردم به بازار مسكن عنوان كرد و افزود: امروزه بسیاری از مردم جامعه تحت تأثیر مباحث روانی - سیاسی قرار می‌گیرند كه این موضوع نيز باعث خواهد شد قدرت تصمیم‌گیری اقتصادی كاهش یابد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینكه تمام متولیان امور بازار مسكن اذعان دارند كه حداقل ۲۰ سال آینده جذابیت سرمایه‌گذاری در بازار مسكن وجود خواهد داشت، اضافه كرد: با این اوصاف باید با ورود منطقی به بازار مسكن جلوی سونامی‌های چند ماهه و ركود چند ساله پس از آن را بگیریم چراكه رونق این بازار به صورت منطقی منجر به رونق اقتصادی شهر شده و تورم منطقی نیز حاكم می‌شود.

وی با اشاره به اینكه انتظار كاهش قیمت‌ها بیشتر پشتوانه توافق هسته‌ای را دارد، اضافه كرد: البته قرار نیست كه بعد از توافق، تقاضای بازار مسكن یك شبه كاهش یابد بلكه باید به خود متكی بود و این شكاف یا فاصله بین عرضه و تقاضا را با ساخت و ساز و سیاست‌گذاری ساماندهی كرد.

کد خبر 2991571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha