۲۶ آذر ۱۳۹۴، ۱۰:۱۱

تولیت مسجد مقدس جمکران:

«هنر» بهترین زبان برای انتقال مفاهیم اسلامی به جامعه است

«هنر» بهترین زبان برای انتقال مفاهیم اسلامی به جامعه است

قم - تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: هنر نقش بسیار تأثرگذاری در زمینه تحکیم وحدت دارد و مفاهیم اسلامی و قرآنی با زبان هنر  بهتر از هر زبان دیگری به جامعه منتقل می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد حسن رحیمیان شامگاه چهارشنبه در بازدید از کارگاه کشوری پوستر وحدت که در مسجد مقدس جمکران در حال برگزاری است، اظهار داشت: چنگ انداختن و تمسک جستن به حبل الله و وحدت، موضوع محوری است که در جبهه انقلاب اسلامی باید مورد توجه باشد.

وی بیان داشت: خداوند در قرآن کریم بر وحدت و اتحاد تأکید فراوان دارد و از مؤمنین می‌خواهد که از تفرقه پرهیز کنند.

تولیت مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه امروز دشمنان بیش از هر زمان دیگری از حربه تفرقه و اختلاف افکنی برای رسیدن به مقاصد خود می‌خواهند بهره ببرند، افزود: آنان در بین شیعیان نیز می‌خواهند جدایی ایجاد کنند.

وی ادامه داد: تفرقه خواست شیطان است و زمانی جوامع اسلامی به پیروزی ‌می‌رسند که به خواست خداوند یعنی حول محور قرآن و ولایت وحدت داشته باشند.

حجت الاسلام رحیمیان گفت: وحدت، موضوع سرنوشت سازی برای جامعه اسلامی است و هنر نیز نقش بسیار تأثرگذاری در زمینه تحکیم وحدت دارد و مفاهیم اسلامی و قرآنی با زبان هنر بهتر از هر زبان دیگری به جامعه انتقال می‌یابد.

زبان هنر این قابلیت را دارد که مرزهای جغرافیایی را در‌نوردد

تولیت مسجد مقدس جمکران عنوان کرد: زبان هنر این قابلیت را دارد که مرزهای جغرافیایی را در‌نوردد، چرا که مخاطبش نه قومیت‌ها و قبیله‌ها بلکه فطرت‌ها هستند و از طرفی نیز زبان هنر متعهد، تلنگری بر خواب‌زدگان و احیاکننده دل‌های جهانیان خواهد بود.

وی با حساس خواندن وضعیت جهان اسلام در زمان کنونی، اظهار داشت: در این شرایط که هجمه‌ها به مقدسات اسلامی بیش از هر زمان دیگری است، انسان‌های بیدار دل و همه مسلمین جهان به خصوص سربازان جبهه انقلاب اسلامی باید موضوع وحدت حول مشترکات دین را سرلوحه خود قرار دهند.

حجت الاسلام رحیمیان اضافه کرد: امروز مسلمین جهان و مستضعفان عالم باید با داشتن اهتمام ویژه نسبت به امر وحدت برای نابودی دنیای استکبار در یک صف واحد قرار گیرند و قطعا پیروزی نهایی از آن اسلام خواهد بود.

تولیت مسجد مقدس جمکران که خود از اساتید خوشنویسی است و در این زمینه مهارت دارد در پایان این دیدار دست به قلم شد و آیه شریفه «واعتصموا بحبل اللّه جمیعاً و لاتفرّقوا» را کتابت کرد که در پایان مورد تحسین طراحان برجسته حاضر در این کارگاه قرار گرفت.

کارگاه جشنواره ملی پوستر وحدت ۲۴ آذرماه فعالیت خود را طی یک مراسم افتتاحیه آغاز کرد و تا ۲۷ آذرماه نیز به فعالیت خود اادمه خواهد داد.

پوسترهایی که در این کارگاه‌ها تولید می‌شود در روز آخر مورد ارزیابی، نقد و بررسی و داوری قرار می‌گیرد و سپس در سایت اینترنتی نهضت مردمی پوستر انقلاب، کانون هنر شیعی و دیگر شبکه‌های مجازی منتشر می‌شود و علاوه بر آن قرار است این پوسترها در شهرهای تهران، مشهد، قم و اصفهان در محیط‌های شهری به اکران عمومی در آید.

کد خبر 3002230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha