رئیس پارک فناوری پردیس خبرداد؛

عضویت ۷۰ طرح فناورانه در مرکز توسعه کسب وکار فناوری

 عضویت ۷۰ طرح فناورانه در مرکز توسعه کسب وکار فناوری

رئیس پارک فناوری پردیس از عضویت ۷۰ طرح در مرکز توسعه کسب و کار فناوری این پارک خبر داد و گفت: از این طرح ها در راستای تجاری سازی حمایت می شود.

مهدی صفاری نیا در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در این پارک ۴ بخش عملیاتی خاص برای ایده ها یا استارتاپ ها اختصاص داده شده است، گفت: مراکز رشد، بازار دارایی فکری، مرکز توسعه کسب و کار، مرکز شتابدهی نوآوری در راستای اجرایی کردن ایده ها کار می کنند.

وی اظهار داشت: عمده روش های حمایت از تجاری سازی طرح ها و شرکت های نوپا در زمینه فناوری و نوآوری از طریق ایجاد پارک های علم و فناوری و مراکز رشد ایجاد می شود، به همین دلیل ظرفیت محدود پارک های علم و فناوری و مراکز رشد نباید مانع از توسعه فناوری های پیشرفته شود.

صفاری نیا در خصوص مرکز توسعه کسب و کار فناوری پارک پردیس خاطرنشان کرد: با توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات و زیرساخت های آن، در سال های اخیر مراکز توسعه کسب و کار مجازی توسعه زیادی داشته اند زیرا در این مراکز نیاز کمتری به فضای متمرکز برای استقرار شرکت ها است.

وی با اشاره به مزایای مراکز توسعه کسب و کار فناوری افزود: استفاده از ظرفیت کارگزاران در بخش های غیر دولتی و غیر متمرکز، تیم عملیاتی کوچک، سرمایه گذاری ایجاد و مدیریت مناسب، کاهش رفت و آمد و در نتیجه کاهش هزینه در مدت و هزینه و ... از مزایای این مراکز به شمار می روند.

به گفته رئیس پارک فناوری پردیس، با توجه به اهداف معاونت علمی و فناوری در راستای تجاری سازی دستاوردهای فناوری، نوآوری، رشد و توسعه شرکت های دانش بنیان در حوزه پشتیبانی از طرح های نوآورانه و فناورانه، در این پارک اقدام به راه اندازی اولین مرکز ارائه دهنده‌ خدمات تجاری سازی به صورت غیر حضوری در کشور کردیم.

وی افزود: این مرکز با همکاری بنیاد ملی نخبگان از سال گذشته راه اندازی شده است.

صفاری نیا با بیان اینکه در حال حاضر ۷۰ طرح فناورانه در این مرکز عضو هستند، خاطرنشان کرد: این طرح ها، اعضای غیر مستقر پارک پردیس به شمار می روند ولی از سوی پارک به آنها خدمات تجاری سازی ارائه می شود.

وی تاکید داشت:  ما می توانیم به این شرکت های نوپا که طرح های فناورانه در آنها شکل گرفته در هر جای کشور ، خدمات تجاری سازی ارائه کنیم.

وی افزود: در واقع این شرکت ها از سوی پارک پردیس از امکانات فضایی بهره نمی برند ولی از تسهیلات، پشتیبانی های آموزشی و خدماتی در راستای تجاری سازی استفاده می کنند.

صفاری نیا بیان کرد: در این مرکز، طرح ها و ایده ها در کلیه حوزه های تخصصی و بدون محدویت جغرافیایی قابل دریافت هستند؛ تنها محدودیت مورد نظر، عدم عضویت شرکت متقاضی در پارک های علم و فناوری و مراکز رشد است.

کد خبر 3029247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha