۲۷ اسفند ۱۳۹۴، ۱۰:۴۲

در حاشیه اجلاس سارک در نپال؛

دیدار غیر رسمی «سوشما سوراج» و «سرتاج عزیز» در نپال

دیدار غیر رسمی «سوشما سوراج» و «سرتاج عزیز» در نپال

«سوشما سوراج» وزیر خارجه هند در حاشیه اجلاس سارک با «سرتاج عزیز» مشاور امور خارجه پاکستان دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه «پاکستان، «سوشما سوراج» وزیر امور خارجه هند و «سرتاج عزیز» مشاور امور خارجه پاکستان در حاشیه اجلاس اتحادیه «سارک» در شهر «پوکرا» در نپال با هم دیدار و گفتگو کردند.

این دیدار غیر رسمی در حاشیه نوزدهمین اجلاس «سارک» صورت گرفت. دیدار رسمی سوشما سوراج و سرتاج عزیز بعدا از ظهر امروز به وقت محلی در شهر «پوکرا» در نپال انجام خواهد شد.

قبل از این دیدار غیر رسمی دبیران کل امور خارجه هند و پاکستان نیز با هم دیدار و گفتگو داشتند. سرتاج عزیز اظهار امیدواری کرده است که پیشرفت خوبی در مذاکرات جامع بین هند و پاکستان صورت خواهد گرفت.

لازم به ذکر است بعد از سفر چند ماه پیش سوشما سوراج به اسلام آباد و شرکت در کنفرانس «قلب آسیا» قرار شد دبیران امور خارجه هند و پاکستان در ۱۵ ژانویه در راستای مذاکرات جامع بین دو کشور با هم دیدار و گفتگو کنند اما با حمله تروریستی به پایگاه هوایی «پتان کوت» ایالت پنجاب هند و کشته شدن ۷ تن از نیروهای امنیتی،مذاکرات جامع بین هند و پاکستان به حالت تعلیق درآمد.

دولت هند مدعی شده بود که تروریستها با افرادی در داخل خاک پاکستان تماس داشته اند. اسلام آباد نیز در اقدامی «مولانا مسعود اظهر» سرکرده گروه تروریستی «جیش محمد» و ۱۲ تن دیگر از اعضای این گروه را دستگیر و از آنها تفتیش و بازرسی به عمل آورده بود.

کد خبر 3582224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha