۹ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۶:۰۸

نماینده ولی فقیه در کردستان:

اندیشه مهدویت، موجب تقویت وحدت امت اسلام می شود

اندیشه مهدویت، موجب تقویت وحدت امت اسلام می شود

سنندج-نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: اندیشه مهدویت و ظهور موعود از اصول مشترک همه مسلمانان است و موجب تقویت وحدت در بین امت اسلام می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی در جلسه ستاد هماهنگی مراسمات نیمه شعبان اعتقاد به مهدویت و ظهور منجی در آخرالزمان را از موضوعات مورد اشتراک همه مکاتب الهی ذکر کرد وگفت: اعتقاد به ظهور موعود، در همه اديان الهی مطرح بوده است و عقيده مشترك همه آنها به شمار مى آيد.

وی عنوان کرد: همه اقوام و مذاهب به تناسب فرهنگ دينى خود به موعود آخرالزمانی معتقد هستند و همه انبیاء الهی آمدن منجی در آخرالزمان را بشارت داده اند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اظهارداشت: انتظار یک موضوع فطری است و همه انسانها ذاتا به دنبال عدالت هستند و در تلاش و به دنبال برقراری یک وضعیت ایده آل در جهان هستند.

وی به اهمیت مسئله ظهور موعود و منجی در آخرالزمان اشاره و بیان کرد: به دلیل اهمیت موضوع ظهور موعود و منجی در آخر الزمان، عده ای به دنبال سوء استفاده از این موضوع بود و ادعای منجی بودن نیز کرده اند و اعلام پروژه پایان تاریخ از سوی غربی ها در واقع با هدف ایجاد شبه و محو موضوع مهدویت بوده است.

آیت الله حسینی شاهرودی به تهاجمات فرهنگی دشمن در حوزه مهدویت اشاره و افزود: کتاب ها و پروژه های متعددی با هدف ایجاد شبهات و کمرنگ  کردن بحث مهدویت از سوی جبهه کفر کلید خورده و تاکنون بخش متعددی از هجمه های آنها با هدف تخریب و فراموشی ظهور منجی و موعود آخرالزمان انجام شده است.

وی به تحقیقات متعددی که با موضوع مهدویت و ظهور منجی در آخرالزمان در ادیان مختلف صورته گرفته اشاره کرد و گفت: بر طبق پژوهش های به عمل آمده در حوزه مهدویت همه پیروان ادیان الهی به ظهور منجی در آخرالزمان اعتقاد دارند حتی جامعه مسیحیت در انتظار بازگشت عیسی (ع) به عنوان موعود آخرالزمان هستند و بشارات کتب مقدس آنها این انتظار را تشدید می کند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان به شرایط ظهور حجت خدا در زمین اشاره کرد و گفت: یکی از شرایط ظهور حجت خداوند معرفت افزایی و بالا رفتن معرفت دینی در جامعه است که این مهم زمینه تغیرات و تحولات فراوانی را بهمراه خواهد داشت.

وی به آیاتی از قرآن اشاره و افزود: دین اسلام کاملترین و جامع ترین دین آسمانی است که در آخرالزمان توسط مهدی موعود(عج) بر جهان حاکم می شود و تسلط اسلام بر کل جهان موضوعی است که به صراحت در قرآن بیان شده است.

آیت الله حسینی شاهرودی تلاش های دشمنان برای فراموش شدن اندیشه مهدویت را از بارزترین نشانه های پذیرش ظهور موعود توسط دشمنان دانست و ادامه داد: اعتقاد به ظهور منجی در آخرالزمان که از اعتقادات مشترک بین همه ادیان و خصوصا مسلمانان است همواره از سوی دشمنان مورد هجوم قرار گرفته و گروه های متعددی برای مطرح نشدن اندیشه مهدوی تلاش فراوانی داشته اند.

وی عدم اختلاف در اصل اندیشه مهدویت بین مسلمانان را از اشتراکات مهم دانست و افزود: اندیشه مهدویت و ظهور موعود از اصول مشترک همه مسلمانان است که در اصل آن اختلافی بین تشیع و تسنن نیست، موجب تقویت وحدت در بین امت اسلام می شود که این وحدت منجر به شروع حرکت و قیام یکپارچه و جهانی مستضعفین خواهد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان به تبلیغات گروه های تکفیری و وهابی برای تبلیغ اسلام بدلی اشاره کرد واظهارداشت: وهابیون، گروه های تکفیری و اسلام بدلی که آنها تبلیغ می کنند درچهارچوب روشن مذاهب اسلامی پذیرفته شده نیست.

وی به تحولات کنونی دنیای اسلام و خصوصا تحولات جبهه کفر در خاورمیانه و کشورهای اسلامی اشاره و افزود: تحولات و تحرکاتی که اکنون برای تسلط بر کشورهای اسلامی و خصوصا منطقه خاورمیانه از سوی دشمنان مشاهده می کنیم همه به دلیل حقانیت مسئله مهدویت و ظهور مهدی موعود(عج) است.

آیت الله حسینی شاهرودی به اقدامات فرهنگی در خصوص ترویج فرهنگ مهدویت اشاره کرد و گفت: فرهنگ مهدوی که فرهنگی همراه با آرامش، آسایش و رفاه است که اگر در تمامی ابعاد زندگی افراد و جاری و ساری گردد آرامش را برای همه به همراه دارد و زمینه ظهور را فراهم می کند.

وی به وظایف منتظرین و کسب آمادگی روحی و جسمی آنها اشاره کرد و اظهارداشت: در آخرالزمان به دلیل گسترش ظلم یک مطالبه عمومی برای برقراری عدالت ایجاد می شود و منتظرین باید آمادگی روحی و جسمی را برای برقراری حکومت عدالت گستر و یاری موعودآخرالزمان در خود ایجاد کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان افزود: انتظار فرج بهترین عبادت ها است چون سازندگی دارد و برای ترویج فرهنگ مهدویت باید معارف اهل بیت بازگو و روشنگری هایی در خصوص مهدویت داشته باشیم و فرهنگ مهدوی را در جامعه ترویج کنیم.

وی عنوان کرد: در خصوص تبلیغات محیطی در خصوص جشن های نیمه شعبان و همچنین تبین و ترویج بحث مهدویت از فضای مجازی غافل نشویم و گفتمان های مهدویت را در شبکه های اجتماعی فعال و تقویت کنیم.

آیت الله حسینی شاهرودی افزود: مهدویت و فرهنگ انتظار جزء شعائر الهی ما است و همه مسلمانان باید توجه بیشتری به آن داشته باشند.

کد خبر 3609578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha