۸ خرداد ۱۳۹۵، ۱۸:۰۸

غبارروبی مسجد شهید بهشتی با حضور سردار ذوالقدر

غبارروبی مسجد شهید بهشتی با حضور سردار ذوالقدر

مراسم غبارروبی مسجد شهید آیت‌الله بهشتی با حضور مردم و سردار ذوالقدر، معاون راهبردی قوه قضائیه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، طبق گزارش سال ۱۳۹۳ ﮐﺎﺭﮔﺮﻭﻩ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﮐﻼﻥ ﺩﺳﺘﮕﺎﻩﻫﺎﯼ ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ ﺷﻮﺭﺍﯼ ﻋﺎﻟﯽ ﺍﻧﻘﻼﺏ ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ، تهران بزرگ حدود ۲۰۰۰ مسجد دارد که با توجه به میزان جمعیت آن، به طور متوسط به ازای هر ۴۳۰۰ نفر یک مسجد وجود دارد و برای کاستن از این عدد نیاز به ساخت یکهزار مسجد دیگر است.

البته این سرانه در مناطق مختلف تفاوت دارد، به عنوان مثال در محله مقدم (واقع در منطقه هفده) هر ۶۳۰ نفر یک مسجد دارند اما در محله تهرانپارس، به ازای هر ۴۹۰۰۰ نفر فقط یک مسجد یافت می‌شود! این پایین بودن سرانه مسجد در تهرانپارس اگرچه نقصانی بزرگ است اما باعث شده مساجد این محله همواره مملو از خیل عظیم مردم باشد. یکی از این مساجد، مسجد شهید آیت‌الله بهشتی است که بالاتر از فلکه دوم تهرانپارس، خیابان ۱۷۸شرقی قرار دارد.

این مسجد که در سال‌های اخیر بازسازی شده، اکنون فضای زیبا و دل‌انگیزی برای حضور مؤمنان فراهم آورده و یکی از پایگاه‌های فرهنگی مذهبی فعال در شرق تهران محسوب می‌شود. این مسجد پویا در اردیبهشت گذشته طی سه شب جشن «سرداران آسمانی» را برگزار کرد که با استقبال زایدالوصف مردم محل مواجه شد.

مسجد آیت‌الله بهشتی شب گذشته نیز در مراسم غبارروبی خود میزبان سردار محمدباقر ذوالقدر، معاون راهبردی قوه قضائیه بود. در این مراسم، غبار از کالبد فیزیکی مسجد زدوده شد و عطر گل و گلاب فضای خانه خدا را معطر کرد.

بر اساس این گزارش، دهه آخر ماه شعبان المعظم (۲۰ تا ٢٩ شعبان) به نام دهه تکریم و غبارروبی مساجد نامگذاری شده و فلسفه آن آماده‌کردن خانه‌های خدا برای حضور عبادت‌کنندگان و ورود به ماه مبارک رمضان است. این دهه امسال مصادف با هشتم تا هفدهم خرداد ماه است.

 

 

 

 

کد خبر 3670353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha