۲۴ تیر ۱۳۹۵، ۱۵:۲۱

یک جوان در زنجان به دین اسلام مشرف شد

یک جوان در زنجان به دین اسلام مشرف شد

زنجان- یک جوان در زنجان قبل از ظهر پنج شنبه با گفتن شهادتین، آئین شیعه را برای خود انتخاب کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره بر لزوم اهتمام به دستورات مذهبی در زندگی روزمره، خطاب به این جوان تازه شیعه شده گفت: با مراجعه به کتب معتبر شیعی باید در راستای فراگیری اصول دینی اهتمام ویژه داشته باشد تا بتواند در این مسیر قدم‌های محکمی بردارد.

خاتمی با تاکید بر اینکه نباید تحت تاثیر تهدیدات قرار گرفت، گفت: اسلام دین منطق است و چون مطابق با فطرت انسان است، هر انسان آزاده‌ای آن را با جان و دل می‌پذیرد.

وی  همچنین خطاب به نوید فرصتی پور جوان بهایی تازه مسلمان شده، افزود: باید مطالعات خود در زمینه تشیع را بیشتر کرد، به‌ویژه مطالعه خاطرات افرادی که این مذهب را برای خود انتخاب کرده‌اند.

نوید فرصتی پور ۳۱ ساله روز پنجشنبه پس از تشرف به دین مبین اسلام در زنجان، گفت: طی سه سال پیش به دین اسلام تمایل پیدا کرده بودم ولی به سبب برخی ملاحظات آن را علنی نکردم.

وی افزود: خانواده‌ام بهائی بودند و پدرم از یکی از شهرهای مرکزی ایران در اوایل دهه ۵۰ به زنجان آمد و با مادرم که او هم اصالتا زنجانی نبود ازدواج کرد و ساکن زنجان شدند و ثمره این ازدواج ۳ پسر و ۲ دختر بود.

 فرصتی پور با بیان اینکه از تصمیم و اقدام برای تشرف به دین مبین اسلام خوشحال است، ادامه داد: جوانان با مطالعه و با دید باز مسیر مذهب و عقیده خود را انتخاب کنند و آداب و رسوم و باورهای غلط را صرف جلب محبت اطرافیان ادامه ندهند.

همچنین نماینده ولی‌فقیه در این جلسه یک جلد کلام‌الله مجید، یک جلد نهج‌البلاغه و یک جلد کتاب مفاتیح‌الحیات تالیف آیت‌الله جوادی آملی که در زمینه مباحث سبک زندگی اسلامی و سلوک فرد مسلمان است را به این جوان تازه شیعه شده اهدا کرد.

کد خبر 3713481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • بیتا سها ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
      0 0
      به نظرم اگه دولت بیاد به افراد تازه مسلمان از لحاظ مالی ساپورت بیشتری بکنه بهتره